اقتصادی

واردات ۵۰ تن دارو برای تنظیم بازار دارویی کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واردات ۵۰ تن دارو از جمله انواع آنتی‌بیوتیک‌ها برای تنظیم بازار دارویی کشور خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: با توجه به کمبود شماری از داروها که در جریان موج آنفلوآنزا ایجاد شده و عدم تولید کافی دارو در داخل، واردات ۵۰ تن دارو پیگیری شد و تا پنجشنبه پنجم آبان‌ماه (امروز) این داروها وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان این که البته تمایلی به واردات دارو نداریم، تصریح کرد: با این حال وقتی شرکت‌های تولیدکننده داخلی به هر دلیل به میزان مورد نیاز تولید نمی‌کنند، برای جلوگیری از لطمه به مردم ناچار به واردات هستیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، عین‌اللهی با بیان این‌که سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولیدات داخلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است، گفت: از مباحث مهم اجلاس اخیر روسای دانشگاه‌ها حمایت از تولیدات داخلی دارو، تجهیزات پزشکی و پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ‌حوزه سلامت است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا