اقتصادی

یارانه مرداد برای همه واریز نشد/ چه کسانی معوقات یارانه را نگرفتند؟

یارانه مرداد به حساب خانوارها واریز و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه قابل برداشت شد. اما برخی از خانوار می‌گویند هنوز یارانه مرداد و معوقات یارانه‌های قبلی برای آنها واریز نشده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، یارانه مرداد به حساب خانوارها واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت شد. اگر پیش از این خانوارها وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند، اقساط این وام از حساب آنها کم می‌شود.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، خانواری که یارانه اردیبهشت آن‌ها قطع شد و درخواست بازبینی دادند، درخواست آنها بررسی شد. اگر در بازبینی در دهک اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مرداد به آنها تعلق می‌گیرد.

معوقات برای همه واریز نشد

در این میان برخی از خانوار ماه گذشته به فهرست یارانه‌بگیران اضافه شدند؛ یعنی ثبت‌نامی‌های جدید یا اینکه توسط وزارت کار مورد بازبینی قرار گرفتند. معوقات اردیبهشت و خرداد به همراه یارانه مرداد ماه به حساب این خانوارها واریز می‌شود.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز اما می‌گویند این معوقات برای آنها واریز نشد. در ادامه برخی از نظرات را می‌خوانید.

«چرا معوقات اردیبهشت و خرداد معترضان را واریز نکردید و فقط مرداد را واریز کردید؟»

«از معوقات فقط خرداد واریز شده و مبلغ اردیبهشت که بعد از اعتراض واریز کرده بودن هنوز قابل برداشت نیست. این دیگه چه مدلشه چرا واقعا؟»

«برای خانواده ۴ نفره بانک ملی در تیر ماه فقط ۳۰۰ تومان واریز کرد. ساعت ۵ امروز هم برای مرداد ۱۲۰۰ واریز کرد. از معوقات اردیبهشت و خرداد و کسری واریز تیر هم خبری نیست. سازمان هدفمندی هم چی ارسال شد. پاسخگو نبودند.»

«ما ۴ نفر هستیم. اردیبهشت قطع شد. تیرماه برای دو نفر ریختند و مردادماه مجددا قطع شد.»

یارانه مرداد برای همه واریز نشد؟

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز هم می‌گویند هنوز یارانه مرداد برای آنها واریز نشده است.

«ساعت ۶ صبح شده جمعه ۲۱ مرداد هنوز پولی واریز نشده.»

«الان ساعت ۳:۳۰ بامداد روز ۵/۲۱ هنوز قابل برداشت نیست.»

«پس چرا برای ما رو نریختن. بخدا هرماه منتظر یارانه ام واریز شه برم برای بچم و خونه خرج کنم.»

یارانه جدید
یارانه مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه قابل برداشت. اما برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند برای آنها یارانه نقدی واریز نشد


ثبت‌نام متقاضیان جدید یارانه ادامه دارد

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، افرادی که از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید هستند، همچنان می‌توانند ثبت‌نام کنند.
متقاضیان می‌توانند به آدرس https://my.gov.ir مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد پستی، کد ملی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضیان ضروری است.

به طور کلی همه افراد برای اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌ نام خود شماره‌گیری نمایند.

در حالی این سازمان برای ثبت‌نامی‌های جدید اعلام آمادگی کرد که صحبت جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی بود. پیش از این قرار بود تا شهریور طرح کالابرگ اجرا شود. البته اخیز احسان خاندوزی گفت که زیرساخت‌های اجرای این طرح هنوز آماده نیست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا