دانش و فناوری

واکسن کرونای مدرنا در یک قدمی تایید سازمان غذا و دارو آمریکا

سازمان غذا و دارو آمریکا مشغول نهایی سازی صدور اجازه استفاده اضطراری از واکسن کووید ۱۹ توسعه یافته در شرکت مدرنا است.

بیشتر بخوانید: بشنوید | از واکسن کرونای آمریکایی خبری نیست

به گزارش مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد به سرعت مشغول نهایی سازی و اجازه استفاده اضطراری از واکسن کووید ۱۹ مدرنا است.

این در حالی است که روز گذشته یک پنل مستقل از کارشناسان به دولت آمریکا توصیه کرد اجازه استفاده اضطراری از واکسن کووید ۱۹ توسعه یافته در شرکت مدرنا برای بزرگسالان را صادر کند تا مسیر برای تایید قانونی این واکسن در آمریکا هموارتر شد. ۲۰ نفر از اعضای این کمیته ۲۱ نفری به این توصیه رأی داده بودند.

البته سازمان غذا و دارو ملزم به پیروی از رأی این گروه نیست اما بیشتر اوقات رأی این کمیته در تصمیمات سازمان تاثیرگذار است.

از سوی دیگر «استفن هان» کمیسیونر این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد به مراکز کنترل بیماری و پیشگیری نیز پیامی در این زمینه ارسال شده تا آنها نیز برنامه خود برای توزیع واکسن را تنظیم کنند.

نتایج آخرین مرحله آزمایش بالینی این واکسن نشان دهنده ۹۴ درصد کارآمدی آن در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است. میزان کارآمدی این واکسن تقریباً با واکسن فایزر برابر است.

خبرنگار: شیوا سعیدی قوی اندام

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا