اقتصادی

وزیرنفت:کارت سوخت احیا می شود و قیمت بیش از سهمیه، گرانتر خواهد بود

اعداد و ارقامی که در مورد قاچاق سوخت اعلام می‌شود، حدس و گمان است و این‌که گفته می‌شود وزارت نفت مخالف احیای کارت سوخت است، دروغی مانند دیگر دروغ‌های رسانه‌نماهاست.

به گزارش روند بازار به نقل از مجله خبری ایکسب، بیژن زنگنه  در حاشیه امضای قرارداد «طرح توسعه حمل‌‌ونقل ریلی درون‌شهری (جابه‌جایی مسافر با قطار شهری) در تهران و هشت کلان‌شهر دیگر» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درباره سهمیه‌بندی یا کارت سوخت به‌طور جدی بحث است اما اساس دولت بر افزایش قیمت‌ها نیست.

وی افزود: البته برای کسانی که می‌خواهند بیشتر از سهمیه خود سوخت بگیرند، بحث افزایش قیمت هست.

وزیر نفت با بیان اینکه “به صفر رساندن فروش نفت ایران امکان‌پذیر نیست”، گفت: وزیر نفت عربستان روز گذشته به واقعیت‌های مهمی اعتراف و اعلام کرد نمی‌تواند جایگزین نفت ایران باشد و همچنین احتمال رسیدن به قیمت سه‌رقمی نفت را منتفی ندانست.

این عضو کابینه دولت در خصوص میزان قاچاق سوخت گفت: همه اعداد و ارقامی که در مورد قاچاق سوخت اعلام می‌شود، حدس و گمان است و این‌که گفته می‌شود وزارت نفت مخالف احیای کارت سوخت است، دروغی مانند دیگر دروغ‌های رسانه‌نماهاست.

وی ادامه داد: زمان احیای کارت سوخت مشخص نیست، اما اگر کارت سوخت احیا شود برای همه کشور است.

وزیر نفت با ابراز اینکه “در حال حاضر بیشتر بحث‌ها در مورد بنزین است زیرا گازوئیل وضعیت پیچیده‌تری دارد”، گفت: بحث احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی برای بنزین به‌طور جدی مطرح است.

وی افزود: انجام هر اقدامی در زمینه بنزین، در جهت کنترل مصرف، جلوگیری از قاچاق و عدم وابستگی به واردات است.

زنگنه تصریح کرد: اساس دولت بر این نیست که قیمت‌ها را افزایش دهد اما می‌خواهد برای کسانی که بیشتر از سهمیه بنزین مصرف می‌کنند، فکری کند.

منبع: مجله خبری ایکسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا