ورزش

ایران نزدیک به قطر / پیروزی قاطع تیم ملی بر سوریه

تیم ملی فوتبال ایران که در پنج دیدار گذشته انتخابی جام‌جهانی صاحب چهار پیروزی و یک تساوی شده بود در ششمین دیدار خود سوریه را شکست داد تا به یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قرار بگیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابتهای خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در شهر امان به مصاف تیم ملی سوریه رفت که این دیدار با برتری ۳ بر صفر ملی پوشان ایران به پایان رسید. سردار آزمون (۳۳)، احسان حاجی صفی (۴۲ – پنالتی) و علی قلی زاده (۸۹) برای ایران گل زدند.

تیم ملی ایران در این دیدار با امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی (۶۶ میلاد سرلک)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی (۸۰ الهیار صیادمنش)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون (۹۰ سردار آزمون) به میدان رفت.

ملی پوشان کشورمان که پس از برتری برابر لبنان در دقایق پایانی از روحیه بالایی برخوردار بودند بای را هجومی آغاز کردند و در اکثر دقایق نیمه اول در زمین حریف توپ را به گردش در آوردند و تا قبل از گل اول صاحب دو موقعیت توسط احمد نورالهی و علی قلی زاده شدند که هر دو ضربه از کنار و بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۳ این دیدار وحید امیری که تاثیرگذارترین بازیکن نیمه اول بود در مرکز زمین صاحب توپ شد و با پاس در عمق پشت مدافعان حریف سردار آزمون را صاحب موقعیت کرد که حرکت حرفه‌ای این بازیکن و ورود به محوطه جریمه فضا را برای زدن ضربه آخر فراهم کرد و یک بغل پای زیبا از او باعث باز شدن دروازه سوریه شد.


بیشتر بخوانید:


در دقیقه ۳۸ و در حالی که لحظاتی از صحنه برخورد توپ وحید امیری به دست مدافع حریف گذشته بود، به داور اطلاع داده شده که باید این صحنه را از طریق VAR بازبینی کند که پس از دیدن دوباره صحنه داور اعلام ضربه پنالتی کرد. این ضربه را احسان حاجی صفی در دقیقه ۴۲ به گل دوم ایران تبدیل کرد.

گل اول ایران به سوریه توسط آزمون

در دقیقه ۴۳ مدافعان ایران غافلگیر شدند و در حالی که هنوز نظم تیمی خود را پیدا نکرده بودند ضربه محمود مواس به زیر تیر افقی دروازه امیر عابدزاده برخورد کرد و به بیرون آمد.

در نیمه دوم ملی پوشان ایران صاحب توپ و میدان بودند و حملات زیادی را روی دروازه حریف انجام دادند اما هر بار در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشتند تا بر تعداد گل‌هایی که در نیمه اول زده بودند اضافه نشود.

وحید امیری که بهترین بازیکن ایران در این دیدار بود در چند موقعیت سردار آزمون را به سمت دروازه روانه کرد اما مهاجم تیم ملی در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت.

در دقایق پایانی سوریه از نیمه زمین خودش جلوتر آمد و حملاتی را روی دروازه ایران پی ریزی کرد اما نتوانست دروازه امیر عابدزاده را با خطر جدی مواجه کند.

گل دوم ایران به سوریه توسط احسان حاج صفی

در دقیقه ۸۷ بازهم ایستادن بازیکنان تیم ملی و به ویژه صادق محرمی دروازه ایران را با خطر جدی مواجه کرد اما بازیکن سوریه در زدن ضربه آخر ناکام بود و نتوانست دروازه عابدزاده را با خطر مواجه کند.

دو دقیقه بعد در شرایطی که سوریه در موقعیت حمله بود ایران دست به ضد حمله زد و توپی برای علی قلی زاده ارسال شد که این بازی با نفوذ از جناح چپ به درون محوطه جریمه چند بازیکن حریف را جا بگذارد و با حرکات تکنیکی در موقعیت گل قرار بگیرد و گل سوم را وارد دروازه سوریه کند.

گل سوم ایران به سوریه توسط قلی زاده

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر سوریه ۱۶ امتیازی شد و با توجه به شکست عراق برابر کره جنوبی و شکست لبنان برابر امارات فاصله امتیازی اش را با تیم‌های سوم و چهارم بیشتر کرد تا به همراه کره جنوبی ۱۴ امتیازی شانس‌های صعود مستقیم به جام جهانی قطر باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا