بورس

پیش‌ بینی بورس ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

جلسه سران قوا روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد و پیشنهادهای وزارت اقتصاد مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. بازار که این روزها با یک روند نزولی رو به رو شده است بیش از پیش نیاز به حمایت دولت و نهادهای بیرونی سازمان بورس دارد تا ضرر زیان دیدگان با جمع شدن صف‌های فروش قفل شده جبران شود و بازار به تعادل برسد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، جلسه سران قوا روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد و پیشنهادهای وزارت اقتصاد مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. بازار که این روزها با یک روند نزولی رو به رو شده است بیش از پیش نیاز به حمایت دولت و نهادهای بیرونی سازمان بورس دارد تا ضرر زیان دیدگان با جمع شدن صف‌های فروش قفل شده جبران شود و بازار به تعادل برسد.

مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: جلسه قوا با تاخیر سه هفته‌ای برگزار شد و تمام مصوبه‌های پیشنهادی وزارت اقتصاد برای حل مسئله بازار سرمایه مورد تایید و تصویب قرار گرفت. ساسانی در این باره افزود: اگر یک درصد از صندوق توسعه ملی که حدودا معادل ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان است به بازار تزریق شود تا حد خوبی مشکل نبود نقدینگی در بازار حل خواهد شد.

این کارشناس بازار در خصوص تزریق نقدینگی از سوی دولت به بازار تاکید کزد: در حال حاضر بزرگترین معضل بازار نبود نقدینگی است و به همین دلیل با ارزش معاملات بسیار پایینی مواجه هستیم اگر مصوبات جلسه سران به مرحله اجرایی برسد بازار در کوتاه مدت به متعادل می‌شود و اگر پروسه اجرایی این تصمیم‌ها طول بکشد همچنان شاخص به سقوط خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با واکنش هیجانی و شوک در بازار نسبت به نتیجه این جلسه رو به رو می‌شویم. زیرا بازار و سهامداران امید به تزریق این نقدینگی دارند و در نتیجه بازار هم منتظر این اتفاق خواهد بود.

یکی از مصوبه‌های این جلسه  تعلق سهام جایزه به سهامداران زیان دیده صندوق پالایش یکم است که در صورت عملی شدن این اتفاق اعتماد به بازار تا حدی ترمیم می‌شود. در کل مصوبه‌ها این جلسه طرح‌های متوسطی برای به تعادل رساندن بازار بودند.

ساسانی همچنین در بخش دیگری افرود: موظف کردن بانکها برای حمایت از بازار به نظر می‌آید برای سهام بانکی‌ها مفید واقع شود و این نمادها روند خوبی را در روزهای آینده بازار بپیمایند.

وی در پایان گفت: اگر پول وارد بازار شود برای مدتی شاخص منفی خواهد بود زیرا جمع شدن صف‌های فروش منفی شدن شاخص را با وجود تزریق نقدینگی به همراه دارد. اما باید توجه داشت که چهارشنبه هم شاخص کل منفی خواهد بود. و گروه خاص پیشرویی برای ارزندگی و رشد وجود ندارد.

اخبار مرتبط با بورس را در صفحه روند بازار بورس بخوانید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا