اقتصادی

پیش‌بینی بورس امروز/ ۴ سیگنال جدید برای سهامداران

شاخص کل بورس روز گذشته روند نسبتا نوسانی داشت و در پایان معاملات افت کمتر از یک درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس امروز روند متعادل روبه‌ بالایی را تجربه می‌کند.

به گزارش روند بارار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس دیروز هزار و ۷۷۵ واحد افت داشت و در سطح یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل روبه بالایی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت شود.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان گفت: وزارت صمت مدعی شده بورس کالا مربوط به عرضه کامودیتی است و به خودرو مربوط نمی‌شود! خوب، کجای دنیا برای عرضه خودرو قرعه کشی وجود دارد؟ استدلال‌های وزارت صمت درباره این تصمیم برای ما قابل قبول نیست و این موضوع را بسیار جدی پیگیری خواهیم کرد. وزارت صمت باید برای لغو عرضه خودرو در بورس کالا به مجلس توضیح دهد.(سنا)

عرضه خودرو در بازار سرمایه می‌تواند این محصول را از رانت دور و به تعادل قیمتی برساند.

افزایش درآمدها در بورس


مهدوی ابهری، دبیر کل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی از هدف‌گذاری عرضه ۱۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها در بازار ارز تا پایان سال جاری خبر داد.(مهر)

این افزایش درآمدها می‌تواند تاثیر مثبتی روی صنعت پتروشیمی در بازار سهام بگذارد.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس گفت: تغییر دامنه نوسان دی ماه ۱۴۰۰ مطرح و قرار شد هر فصل یک درصد در بازار سرمایه دامنه نوسان افزایش یابد. اما با توجه به شرایط مبهم بودجه و برجام مقرر شد این تصمیم در شرایطی پایدارتری عملی شود. در حال حاضر با افزایش یک درصدی دامنه نوسان در فرابورس شاهد کاهش صفوف فروش هستیم.(ایرنا)

افزایش دامنه نوسان می‌تواند تاثیر مثبتی روی معاملات بازار سرمایه و افزایش نقدشوندگی داشته باشد.

طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز در هر سفارش حداکثر می‌توانند ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند.(تسنیم)

کارشناسان عقیده دارند که این محدودیت نمی‌تواند خرید سکه را در بازار سرمایه کمتر یا قیمت آن را کاهش دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا