بورس

چشم بورس به توافقات برجام / ادامه روند خنثی در بازار سهام

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت ۱.۳ درصد افت داشت و در محدوده یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد قرار گرفت. برخی از کارشناسان معتقدند چنانچه خبر قابل توجهی از برجام مخابره نشود، وضعیت هفته آینده نیز خنثی خواهد بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت ۱.۳ درصد افت داشت و در محدوده یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد قرار گرفت. وضعیت بازار در این هفته نسبت به هفته قبل خنثی و با شیب منفی همراه بود. برخی از کارشناسان معتقدند چنانچه خبر قابل توجهی از برجام مخابره نشود، وضعیت هفته آینده نیز خنثی خواهد بود.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار گفت: قیمت جهانی مس، فولاد، آلومینیوم و … مثبت بودند و انتظار می‌رود روز شنبه نمادهای مرتبط با این فلزات رشد کنند.

وی ادامه داد: در میان تمام متغیرها اثر برجام روی بازار شدیدتر است. چرا که نتیجه برجام روی نرخ دلار اثر می‌گذارد و بازار ما هم از دلار بسیار اثر می‌گیرد. اگر حمایت‌هایی که از نمادهای بزرگ شد ادامه پیدا کند، بازار نوسان کمی خواهد داشت اما چنانچه بعد از ۲۲ بهمن حمایت‌ها قطع شود احتمال افت بازار هست.

خبری‌زاد افزود: برای تغییر روند خنثی نیاز به خبر جدی از مذاکرات داریم. با توجه به اینکه برجام هنوز در هاله‌ای از ابهام است، برای شنبه اتفاق خاصی نخواهد افتاد و روند خنثی که هفته گذشته در بازار بود ادامه می‌یابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا