اقتصادی

پیش بینی قیمت سهام شستا

روند بازار بورس – شستا در اردیبهشت ۹۹ با قیمت ۸۵۰ تومان عرضه اولیه شد. تا پیش از ریزش دستوری بورس در مداد ۹۹، به ۶۵۸۰ تومان رسید ودر ۴ شنبه ۲۴ دی ۹۹ به ۲۰۰۰ تومان رسید.

افت شدید قیمت شستا که کلکسیونی از سهام ممتاز بورس ایران را در اختیار دارد، عاملی در تداوم روند نزولی شاخص کل بورس ایران در زمستان ۹۹ شده است. شستا، ۸۰ میلیارد سهم است. ۴۰ درصد غولی چون تاپیکو متعلق به شستا است.

قیمت روز شستا، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است و مثل تاپیکو و فارس، یکی از با ارزش ترین شرکت های بازار سرمایه کشور محسوب می شود. حجم مبنای ۶ میلیونی سبب می شود تا این غول بورسی، بتواند راحت در دامنه نوسان، حرکت کند.

۸۸ درصد سهام شستا در اختیار سازمان تامین اجتماعی است که یکی از حقوقی های بزرگ و مهم بورس ایران است. ۵۵ درصد ذوب آهن اصفهان، ۵۲ درصد هپکو ، ۱۶ درصد بانک رفاه کارگران و ۵۱ درصد پالایش نفت اوان در اختیار تامین اجتماعی است.

شستا، غول سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اگر چه ۸۸ درصد سهامش متعلق به دولت است، اما کلکسیونی از بهترین سهام بورس و فرابورس ایران را در اختیار دارد و یکی از شرکت های ممتاز بازار سرمایه برای سهامداران صبور بلند مدتی محسوب می شود.

هلدینگ های شستا شامل: شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، شرکت رایتل، شرکت سرمایه گذاری توسعه انرژی تامین، شرکت کشتیرانی ایران است.

تابلو شستا در روز ۴ شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹

شستا در حوزه های: نفت و گاز، دارو، صنایع نوین، سیمان، انرژی و حمل و نقل، سرمایه گذار یمی کند و ده ها هزار نفر در این هلدینگ مشغول به کار هستند. احتمالا نخستین کارگزاری بورس ایران که سهامی عام خواهد شد، کارگزاری صبا تامین شستا باشد.

بر اساس صورت جلسه هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) که ۲۰ دی ماه ۹۹ منتشر شد و به امضا اکبر ترکان (رئیس هیات مدیره)، محمد رضوانی فر (مدیرعامل شستا)، ضیاء الدین شجاعی (عضو هیات مدیره شستا) و محمود ملکوتی (عضو هیات مدیره شستا) رسید، به منظور اصلاح و تقویت کردن ساختار مالی و ارزیابی دقیق تر از عملکرد هلدینگ های شستا، همه هلدینگ ها نسبت به شناسایی شرکت های واجد شرایط جهت افزایش سرمایه اقدام می کنند.شستا

نامه افزایش سرمایه زیر مجموعه های شستا که ۲۲ دی ۹۹ روی کدال آمد

محل افزایش سرمایه شرکت های زیر مجموعه شستا، تجدید ارزیابی دارایی ها اعلام شده است. آن هم دارایی های سرمایه ای استهلاک ناپذیر. اطلاعات مربوط به تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های زیر مجموعه شستا در سامانه مدیریت اسناد شستا که «سما» نام دارد https://sama.ssic.ir و سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی عملکرد «سینا»، بارگذاری می شود.

پرتفو بورسی و غیر بورسی شستا

پرتفو بورسی شستا را که در صورت وضعیت پرتفوی شستا منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ منتشر شده ملاحظه می کنید. شستا، ۷۱ درصد تاپیکو را در اختیار دارد. هم چنین ۱۸ درصد حکشتی در اختیار شستا است. هم چنین حدود ۲ دهم درصد وبملت در اختیار شستا است.

پرتفو بورسی شستا

پرتفو غیر بورسی شستا

شستا شرکت های زیادی مثل «وغدیر» برای عرضه اولیه در سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد دارد.

تصویر ایندکس سایت شستا

آدرس، تلفن و سایت شستا

  • آدرس دفتر مرکزی شستا: تهران، خیابان گاندی. خیابان سوم شماره ۱۱
  • تلفن امور سهام شستا: ۰۲۱۸۲۱۰۹۰۰۰
  • فکس شستا: ۰۲۱۸۸۷۷۹۴۱۲
  • سایت شستا: SSIC.ir

تکنیکال شستا

تکنیکال شستا در دی ۹۹ را مشاهده می کنید. قیمت دوباره از زیر ۲۰۰۰ تومان به بالای ۶۰۰۰ تومان بازخواهد گشت. لذا در سهامداری این گنج، تردیدی نکنید.

تکنیکال شستا

اگر سهامدار شستا هستید در سهامداری بلند مدت با پول مازاد، تردید نکنید و نوسانات مقطعی شاخص کل و ریزش دستوری و سرکوب قیمتی که در نیمه دوم سال ۹۹ شاهد هستیم، عزم جزم شما را برای سهامداری روی این شرکت ارزشمند سرمایه گذاری خصولتی، تغییر ندهد. شستا دوباره به سقف قیمتی خود در سال ۹۹ باز میگردد و گزینه عالی برای عرضه اولیه های متعدد و سهامداری بلند مدت است.

منبع: روزیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا