اقتصادی

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۷ مهر ۱۴۰۱/ طلا گران می‌شود؟

قیمت طلا و سکه، امروز چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱، در منابع مختلف روند نوسانی داشت. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برد اما فلز گرانبها بار دیگر به کانال بالاتر برگشت. سکه اما امروز روند افزایشی داشت. قیمت دلار نیز در کانال ۳۱ هزار تومانی در حال افزایش بود. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازارها را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز در بازار داخلی طلا روند کاهشی داشت و سکه افزایشی بود. طلا حتی برای ساعاتی به کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هم رفت اما بار دیگر به کانال بالاتر برگشت. امروز اونس جهانی کاهش و دلار در بازار داخلی افزایشی بود. احتمالا همین عامل باعث رفت و بازگشت قیمت طلا شد. سکه اما امروز افزایش تا حدود ۲۱۵ هزار تومانی را نیز تجربه کرد.

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به رکود موجود پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده اتفاق خاصی در این بازار رخ ندهد.

در بازار چه گذشت؟

طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۱۰ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود پنج هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و حدود پنج هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

قیمت سکه طرح جدید اما در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت بعد از ظهر امروز ۱۵۰ هزار تومانو نسبت به به روز کاری گذشته، ۱۰۰ هزار تومان بیشتر است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز روند افزایشی دارد و به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۱۰۰ هزار تومان و نسبت به روز کاری گذشته نیز ۱۰۰ هزار تومان بیشتر است.

کاهش قیمت‌ طلا و افزایش نرخ سکه

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۰هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و سه هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته.

اما این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۴ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۶۳ هزار تومان و مسبت به روز کاری گذشته حدود ۲۱۵ هزار تومان بیشتر است.

اما به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و ۱۳ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم، هفت هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و ۴۹ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

امروز قیمت‌ها در بازار طلا کاهشی است اما برخی منابع سکه، را افزایشی اعلام کرده‌اند.
امروز قیمت‌ها در بازار طلا کاهشی است اما برخی منابع سکه، را افزایشی اعلام کرده‌اند.

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: اونس جهانی در هفته گذشته کاهش داشت. همچنین بازار به دلیل محرم و صفر در رکود بود. اکنون با آغاز ماه ربیع‌الاول، ممکن است این رکود به پایان برسد اما در هفته آینده بعید است اتفاق خاصی در بازار طلا و سکه رخ دهد.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به کاهش قیمت اونس گفت: اونس جهانی طلا در چند روز اخیر با کاهش همراه شده بود. اما امروز ریزش شدیدتری را تجربه کرد و تا ۱۶۲۷ دلار نیز رسید. البته در ادامه روز اونس جهانی دوباره خود را احیا کرد و در بازه ۱۶۴۶ درحال معامله است.

او افزود: اگر اونس جهانی بتواند بالای ۱۶۴۲ به ثبات برسد، می‌توان پیش‌بینی کرد که اونس جهانی در طول هفته آینده به ۱۶۶۱ نیز برسد.
دیبا در مورد تاثیر این نوسانات بر بازار داخلی طلا و سکه گفت: در بازار داخلی شاخص دلار تاثیر بیشتری در قیمت‌ها دارد.

او توضیح داد: با وجود افزایش نرخ دلار، کاهش اونس جهانی جلوی رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را گرفت. اگر دو شاخص دلار و اونس جهانی رشد صعودی همگرا داشته باشد، قیمت طلا و سکه در آینده با افزایش همراه خواهد بود.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته‌ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده. این سیگنال‌ها در روزهای اخیر قیمت دلار را افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، با افزایش نسبت به روز کاری گذشته آغاز کرد. روز دوشنبه، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۱۶۶۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۱,۷۲۰ تومان آغاز شد. در ادامه نرخ‌ها نوشان داشت و به ۳۱,۷۵۰ تومان رسید. آخرین رقم اعلامی ۳۱,۷۲۰ تومان بود. همین روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روندی نوسانی داشت. کف و سقف قیمت دلار روز دوشنبه ۴ مهر، در برخی کانال‌های تلگرامی، ۳۱,۶۶۰ و ۳۱,۷۴۰ تومان اعلام شد.

همچنین، کف و سقف قیمت دلار فردایی، روز سه‌شنبه ۶ مهر (تعطیل رسمی) به ۳۱,۶۵۰ و ۳۱,۷۲۰ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

آخرین اخبار برجام

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد. این دو مقام مسئول درباره مذاکرات برجام گفت‌وگو کردند.

به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان در این دیدار، گفت: پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات انجام شده و ما معتقدیم که توافق دست یافتنی است اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز تاکید کرد که ما همواره از بازگشت همه طرف‌ها به توافق حمایت کرده‌ایم و امیدوارم بزودی شاهد تحقق آن باشیم.

روز گذشته نیز امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آخرین تحولات در زمینه برجام، گفته بود: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا