اقتصادی

قیمت سکه چشم به راه بازار دلار / دلار قیمت سکه را کاهش داد

قیمت سکه در بازار روز گذشته روند نزولی داشت و به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت سکه روز گذشته با کاهش قیمت دلار وارد فاز نزولی شد. این فلز گران بهای داخلی در چهارمین روز هفته ۱۳۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت دلار مانع بازار سکه می شود؟

قیمت اونس طلا هم روز گذشته به بالای ۱۸۵۰ دلار رسید. همین عامل انتظارات افزایشی را برای معامله گران سکه بالا برده است.

برخی تحلیل گران باور دارند عبور اونس طلا از محدوده هزار و ۸۵۰ دلار برای سفته بازان بزرگ بازار سکه خبر خوشایندی است، چرا که در صورت تثبیت اونس طلا بالای محدوده یاد شده،‌احتمال افزایش تا محدوده ۲ هزار دلاری وجود خواهد داشت، عاملی که ارزش ذاتی سکه را بیشتر خواهد کرد.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، ارزش ذاتی سکه با فرض دلار ۲۸ هزار تومانی و اونس ۲ هزار دلاری بالای ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

البته نباید از تاثیر کاهشی قیمت دلار بر بازار سکه غافل ماند .تحلیلگران بازار سکه معتقدند در صورتی که در روز جاری قیمت دلار پایین نرود معامله گران بازار سکه نسبت به قرار گرفتن در موقعیت خرید خوشبین تر خواهند شد.

هراس بازیگران بازار سکه

هراس فعلی برخی بازیگران بازار سکه احتمال افت بیشتر قیمت دلار است. دیروز نیز افت قیمت دلار بود که سکه امامی را از سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عقب برد و این فلز گران بها را وارد کانال ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومانی کرد. در صورتی که دلار بالای خط ۲۸ هزار تومان باقی بماند،‌امروز افزایشی ها به بازار سکه بازخواهند گشت.

عقب نشینی قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی ۱۲ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی دوشنبه شب ۱۰ هزار تومان عقب نشینی کرده بود.

قیمت سکه در معاملات پشت خطی دوشنبه شب بر روی۱۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان قرار داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا