اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / بازار فلز زرد انتظاری شد؟

روند قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته جاری، نوسان اندکی داشت. تحلیلگران ثبات بازار فلز زرد را ناشی از انتظار برای نتایج سفر مقامات بلندپایه ایران به امارات می‌دانند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر بدون توجه به کاهش قیمت دلار، گران شد. قیمت در بازار فلز زرد در روز پنجشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ روند ناهماهنگی داشت. قیمت سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که کاهش محدودی داشت. سایر قطعات سکه افزایش قیمت داشتند. قیمت طلا نیز برخلاف افزایش محدود انس طلا کاهش داشت.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش ۱,۹۲۰.۴۹ دلار شد.

رشد تقاضا برای سکه‌های کم‌وزن

معامله‌گران بازار طلا و سکه، افزایش قیمت در بازار سکه‌های کم‌ وزن را به دلیل افزایش تقاضای روزهای پایانی سال می‌دانند. از سوی دیگر تحلیلگران بازار معتقدند تا زمانی‌که قیمت سکه به بالای مرز ۳۰ میلیون تومان نرود، خریداران بزرگ به بازار سکه ورود نمی‌کنند. برای افت قیمت نیز لازم است که فروشندگان با قدرت بیشتر عمل کنند.

با ریزش قیمت دلار در ۱۰ روز گذشته ،قیمت سکه نیز تا کانال ۲۴ میلیون تومان پایین آمد. بازیگران بازار فلز زرد اما معتقدند برگشت قیمت سکه به نزدیک کانال ۲۹ میلیون تومانی، خبری از بازگشت معنادار فروشندگان نمی‌دهد.

برخی فعالان باور دارند که کاهش قیمت دلار به زیر مرز ۴۵ هزار تومان می‌تواند فشار فروشندگان را بیشتر کند. با این حال، افزایش قیمت دلار به بالای مرز ۴۸ هزار تومانی، می‌تواند بار دیگر سکه را به بالای مرز ۳۰ هزار تومان برساند.

آلارم ریزش در بازار سکه روشن شد؟

به نظر می‌رسد افزایش قیمت انس جهانی طلا بالای محدوده ۱۹۰۰ جسارت خریداران را برای ورود به بازار طلا و سکه بیشتر کرده است.

در همین حال با اخباری که صبح دیروز از سفر شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به همراه مقامات بلندپایه اقتصادی، بانکی و نظامی منتشر شد و همچین افزایش حباب سکه، برخی معامله‌گران از روشن شدن آلارم ریزش در بازار سکه خبر می‌دهند.

آنها معتقدند اگر اخبار مثبتی از سفرهای خارجی مقامات بلندپایه ایران منتشر شود، بسیاری از خریداران سکه و طلا، نقره‌‌داغ می‌شوند. به همین دلیل روز گذشته قیمت در بازار فلز زرد چندان افزایش و کاهش محسوسی نداشت. به نظر می‌رسد معامله‌گران با توجه به این اخبار و روزهای پایانی سال چندان تمایلی به داد و ستد در بازار ندارند.

آخر هفته آرام بازار فلز زرد

روز پنجشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی کاهش محدود ۱۴ هزار تومانی داشت. این مقدار نوسان قیمت به اعتقاد بازیگران این بازار و به نسبت افزایش و کاهش‌های میلیونی هفته‌های اخیر به معنای ثبات قیمت در محدوده روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه است. سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی نیز ۳۰۰ هزار تومان گرانتر از روز چهارشنبه معامله شد. این قطعه از سکه به قیمت ۲۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان رسید.

نیم سکه بدون تغییر قیمت مبادله شد. این قطعه از سکه در دو روز گذشته در کانال ۱۸ میلیون تومانی قرار دارد.

افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت ربع سکه این قطعه را در کانال ۱۱ میلیون تومانی قرار داد. سکه گرمی نیز ۲۰۰ هزار تومان گران‌تر شد و به قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

جدول قیمت و حباب سکه 25 اسفند 1401

روز پنجشنبه حباب سکه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه بهار با بیش از ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، بیشترین افزایش حباب را در قطعات سکه داشت. سایر قطعات سکه روز پنجشنبه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش حباب داشتند.

قیمت طلا نیز کاهش محدودی داشت. روز گذشته هر مثقال طلا ۱۴ هزار تومان ارزان‌تر شد و با قیمت ۱۰ میلیون تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت دو میلیون و ۳۱۴ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز با قیمت ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان معامله شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا