اقتصادی

پیش‌بینی قیمت نقره

بازارهای نقره از سطح ۲۲ دلار عقب نشینی کرده‌اند که این منطقه‌ای است که در چند هفته گذشته بیش از یک بار حیاتی بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، نقره به زیر سطح ۲۲ دلار در هر اونس رسید و به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۰ نزدیک شد زیرا شرط ‌بندی تهاجمی بانک‌های مرکزی بزرگ باعث ترس سرمایه‌گذاران از این فلز غیربازده شد. فدرال رزرو نرخ بهره هدف خود را سه چهارم درصد افزایش داده است تا به بالاترین تورم مشاهده شده از اواخر سال ۱۹۸۱ رسیدگی کند، در حالی که پیش‌بینی کند اقتصاد و افزایش بیکاری در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کند. پایین‌آوردن قیمت‌ها نگرانی‌های همیشگی بود که سخت‌تر شدن شرایط پولی می‌تواند اقتصاد را به سمت رکود بکشاند.

سناریوی جایگزین این است که همچنان از دلار آمریکا ضرر می‌بینیم که در برخی مواقع همبستگی منفی با بازار نقره دارد. با این حال، منطقی است که ما به سطح ۲۱ دلار برسیم و شاید حتی به سطح ۲۰.۵۰ دلار که از قبل از آن جهش کرده بودیم، کاهش پیدا کنیم.

اصول اولیه برای نقره در کوتاه مدت جواب نمی دهدزیرا دارای یک جزء صنعتی است که طلا ندارد. به عبارت دیگر، لزوما پوشش تورمی نیست.

دلار آمریکا با انقباض فدرال رزرو، باید به طور کلی به تقویت خود ادامه دهد، بنابراین نقره در مقایسه با طلا عملکرد ضعیفی خواهد داشت. به همین دلیل، باید بیشتر به سمت نزول برویم و به افزایش‌های کوتاه‌مدت به‌عنوان فرصت‌های بالقوه فروش در بازاری نگاه خواهیم کرد.

بزرگ‌ترین استفاده‌کنندگان صنعتی نقره، صنایع عکاسی، جواهرسازی و الکترونیک و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نقره کشورهای مکزیک، پرو و چین و پس از آن استرالیا، شیلی، بولیوی، ایالات‌متحده آمریکا، لهستان و روسیه هستند.

بهای هر اونس نقره پیش از تعطیلی بازار، با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱.۸۷ دلار رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا