اقتصادی

بیشترین بودجه ۱۴۰۱ برای کدام وزارتخانه است؟

آنطور که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده، بیشترین بودجه در بین ۱۹ وزارتخانه زیر مجموعه دولت به وزارت بهداشت اختصاص یافته است.

به گزارش روند بازار، بیشترین بودجه ۱۴۰۱ به کدام وزارتخانه اختصاص دارد؟

آنطور که مهر نوشته، آنطور که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده، بیشترین بودجه در بین ۱۹ وزارتخانه زیر مجموعه دولت به وزارت بهداشت اختصاص یافته، به طوری که دولت در لایحه پیشنهادی خود به مجلس اعتباری بیش از ۱۷۴ هزار میلیارد تومان برای بهداشتی‌ها در نظر گرفته است، بعد از این وزارتخانه نیز وزارت تعاون و کار و آموزش و پرورش بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده‌اند که بودجه هر یک از این وزارتخانه‌ها نیز به ترتیب بیش از ۱۴۵ و بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان است.

اما در بین وزارتخانه نیز به ترتیب وزارت نفت با ۱.۰۱۲.۲۴۶ هزار میلیارد تومان، وزارت دادگستری با ۱.۱۰۳.۷۸۵ هزار میلیارد تومان و وزارت گردشگری و میراث فرهنگی با بیش از ۲ هزار میلیارد تومان کمترین بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

بودجه ۱۰ هزار میلیاردی برای اینترنت ملی

در حالی که وزارت ارتباطات در قانون بودجه ۱۴۰۱ بیشترین درصد تغییر نسبت به سال گذشته را به خود اختصاص داده است، نماینده مجلس از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه اینترنت ملی خبر داد.

با توجه به صحبت‌های وزیر ارتباطات که اصلی‌ترین پروژه را ایجاد شبکه ملی اطلاعات می‌داند، به نظر می‌رسد این افزایش بودجه برای فراهم کردن زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات بوده است.

حالا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید براساس لایحه بودجه، وزارت ارتباطات مجاز است از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد منقول و غیرمنقول، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد. (تسنیم)

مصطفی طاهری درباره رشد بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده در مقایسه با سایر دستگاه‌ها مناسب دانسته است، گفت: در بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها لایحه بودجه می‌توان ردپای شبکه ملی اطلاعات را دید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا