سیاسی

گفتگوی گروسی و مالی درباره ایران

نماینده آمریکا در امور ایران در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تلاش‌های گروسی برای تعامل با ایران در مورد موضوعات هسته‌ای استقبال کرد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران شب گذشته با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

وی در خصوص جزئیات این دیدار در توئیتی نوشت: «نشست سازنده‌ای با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتم و به گرمی دومین دوره ریاستش را تبریک گفتم. ما در مورد دیدارهای اخیر او در تهران گفتگو کردیم و من از تلاش‌هایش برای تعامل با ایران در مورد موضوعات هسته‌ای مورد توجه آژانس استقبال کردم.»

مالی همچین گفت: «ما توافق کردیم که در تماس نزدیک باشیم. تاکید ما این است که ایران باید به تعهدات خود در قبال آژانس عمل کند و هر گونه دسترسی را که آژانس ضروری بداند تسهیل کند.»

روز گذشته گروسی در مورد توافق ایران و آژانس گفت: امیدوارم هیچ مشکلی نباشد. دلیلی ندارد فکر کنم که مشکلی به وجود خواهد آمد. اما قطعا، باید نظاره گر باشیم.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در مورد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی در فردو افزود: درک من این است که در مورد این مسائل توافق کردیم.

وی همچنین ادامه داد که یک تیم فنی به تهران ارسال می‌کند و امیدوار به اجرای توافق در “شاید چندین هفته یا روز” است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا