اجتماعی

آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تعرفه مشترکان پرمصرف افزایش داده شده است و اگر الگوی مصرف را رعایت نکنند آب‌ آنها از نیم ساعت تا پنج ساعت قطع خواهد شد.

به گزارش روند بازار، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف‌، سعی داریم الگوی مصرف این مشترکان را کنترل کنیم. چنانچه مشترکان پرمصرف، این الگوی مصرف را رعایت نکنند، مطابق جداول طراحی‌شده از نیم ساعت تا پنج ساعت با قطع آب مواجه می‌شوند.

ایرنا گزارش داد، اتابک جعفری افزود: با همکاری مردم و تلاش بی‌وقفه همکاران شرکت‌های آب و فاضلاب قطعی برنامه‌ریزی‌شده آب نداریم.

جعفری درباره وضعیت ذخیره سدهای کشور گفت: میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت در کشور ۲۲درصد کاهش‌یافته و ذخیره حال‌ حاضر سدهای کشور ۲۶.۵ میلیارد مترمکعب است که این میزان ۵۳ درصد ظرفیت کل مخازن سدهاست.

وی ادامه داد: رعایت الگوی مدیریت مصرف با وجود افزایش جمعیت به‌ویژه در بخش خانگی ارتقا یافته است و در سایر مصارف (غیر خانگی) هم نیازمند بهبود رفتار مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: عموم مردم یعنی ۶۵ درصد جمعیت کم‌مصرف و در حد الگو هستند. ۲۵ درصد پرمصرف و بیش از الگو مصرف می‌کنند و ۵ درصد بد مصرف هستند که در شهر تهران این ۵ درصد جمعیت، حدود ۱۵ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند که در وهله اول درخواست توجه بیشتر و رعایت الگوی مصرف از سوی آن‌ها را داریم.

مشاور وزیر نیرو از تلاش‌ شرکت‌های آب و فاضلاب برای کاهش هدررفت شبکه توزیع خبر داد و گفت: هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد هدررفت داریم که این عدد بزرگی است و تلاش می‌شود به‌زودی به ۱۰ تا ۱۳ درصد رسیده و مدیریت شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا