اجتماعی

آتش پالایشگاه تهران مهار شد

پالایشگاه تهران امروز عصر دچار حریق شد که بعد از حدود سه ساعت تلاش آتش نشانان آتش مهار شده است اما آتش مخزن پس از سوختن مواد داخل مخزن خاموش می شود.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، در پالایشگاه تهران دود گسترده‌ای مشاهده شد که حکایت از آتش سوزی در محل پالایشگاه تهران دارد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ضمن تأیید حریق در نزدیکی پالایشگاه گفت: حریق به ما اعلام شده است، مأموران آتش نشانی در حال اعزام به محل هستند اما اینکه حریق و آتش سوزی در پالایشگاه باشد یا نزدیکی آن را هنوز اطلاع نداریم.

سخنگوی اورژانس: اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس به پالایشگاه تهران

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس تهران اظهار کرد: دقایقی قبل وقوع آتش سوزی در خیابان شهید رجایی، سه راه خیرآباد، پالایشگاه تهران به مرکز اورژانس کشور اعلام شد.

وی افزود: سریعاً ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

سخنگوی اورژانس تهران گفت: بیمارستان هفت تیر، فیروزگر و شهید مطهری و بیمارستان‌های جنوبی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

خالدی ادامه داد: ۵۰ تخت در بیمارستان‌های جنوبی برای مصدومین احتمالی اختصاص یافته است.

سخنگوی آتش نشانی: احتمال استفاده از نیروهای بیشتر زیاد است

جلال ملکی اظهار کرد: ساعت ۱۹:۱۸ عصر امروز یک مورد آتش سوزی در پالایشگاه جنوب تهران (پالایشگاه ری) به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: آتش نشانان از ۶ ایستگاه به همراه تانکرهای آب به محل اعزام می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد: احتمال اینکه نیروها بیشتر شوند زیاد است، البته عوامل آتش نشانی پالایشگاه هم در محل حضور دارند.

ملکی با اشاره به علت حادثه گفت: یکی از مخازن دچار آتش سوزی شده است و حجم زیادی از آتش و دود غلیظ به دلیل همین حادثه به آسمان رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران: حادثه خرابکاری نیست

منصور درجاتی، در خصوص وقوع حریق در یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران اظهار داشت: علت حادثه پالایشگاه نفت تهران انفجار نیست.

درجاتی با تاکید بر اینکه نشتی لوله‌ها علت آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران بوده است گفت: اینکه علت انفجار است اظهار نظر نادرستی است که متأسفانه برخی اظهار داشته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی به محل حادثه اعزام شده‌اند عنوان داشت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

خیابان‌های منتهی به پالایشگاه مسدود شد

حادثه یک مصدوم بیشتر ندارد

مجتبی خالدی اعلام کرد این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته و تنها یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.

جلوی سرایت آتش گرفته شد

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در حادثه پالایشگاه نفت تهران تنها یک مخزن حاوی گازوئیل دچار احتراق شده بود و این آتش سوزی به سایر مخازن سرایت نکرده است و خط لوله‌ای نیز دچار احتراق نشده است. علت اصلی حادثه ظاهراً نشتی است که در یکی از مخازن کلد پلکس به حجم ۲۰ هزار بشکه رخ داده است.

شاکر خفایی رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با تلاش آتش نشانان آتش مخزن فراورده نفتی مهار شده است اما پس از سوختن مواد درون مخزن آتش خاموش خواهد شد.

خبرنگار: مهسا شمس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا