اقتصادی

تعداد قربانیان زلزله در سوریه به ۳۵۱۳ نفر رسید

معاون مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه گفت: تعداد تلفات زلزله بزرگ اخیر در بخش تحت کنترل سوریه، برابر با ۳۵۱۳ نفر و ۷۳۹۶ نفر مجروح است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، دریاسالار «اولگ گورینوف»، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه گفت: تعداد تلفات زلزله بزرگ اخیر در بخش تحت کنترل سوریه، برابر با ۳۵۱۳ نفر و ۷۳۹۶ نفر مجروح است.

این آمار به نقل از وزارت بهداشت سوریه اعلام شده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت جمهوری عربی سوریه، همچنین بیش از ۱۵۲۰ ساختمان (۶۱۱ – به طور کامل) ویران شده و بیش از ۴۵۰۰۰ نفر وی در یک جلسه توجیهی گفت: خانه‌های خود را از دست داده اند.

این در حالی است که روز گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: حدود ۴۷ هزار ساختمان در زلزله آسیب دیده و حدود ۲۰ هزار ساختمان از آنها تخریب می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم در این حادثه خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.

گفتنی است در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد که از چهارشنبه گذشته اجرایی شد. استان‌های «آدانا، آدی یامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان ماراش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و شانلی اورفا» ۱۰ استانی هستند که در آنها اعلام وضعیت اضطراری شد.

اعلام وضعیت اضطراری در منطقه‌ای موجب افزایش اختیارات مقامات محلی و نهادهای مجری قانون می‌شود و دولت نیز می‌تواند برای پیشبرد بهتر امور، اجرای برخی قوانین در این مناطق را تعلیق و یا قوانین جدید وضع کند.

هم‌زمان خبرنگار المیادین هم پیشتر اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.

به نقل از: تاس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا