اجتماعی

آخرین آمار مبتلایان سرخک در کشور/ اتباع خارجی واکسینه شدند

به گفته رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری تاکنون حدود ۶۳۰ هزار از اتباع خارجی علیه بیماری سرخک واکسینه شده‌اند که این اقدام سهم یه سزایی در کاهش آمار ابتلا داشته است.

به گزارش روند بازار،‌ رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار از مبتلایان شناسایی شده سرخک در کشور، برنامه‌های وزارت بهداشت برای کنترل این بیماری را تشریح کرد.

ایسنا به نقل از محسن زهرایی درباره آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور نوشت: هشدارهایی که در مورد سرخک داده شد، سبب شد تا موارد جدید شناسایی سرخک طی یک ماه گذشته کاهش یابد. به شکلی که در یک هفته گذشته فقط یک مورد جدید سرخک در کشور شناسایی شده است.

زهرایی با اشاره به اینکه بخش زیادی از این موفقیت به دو اقدام مرتبط است، بیان کرد: بخش اول افزایش پوشش واکسیناسیون کودکان و افزایش آگاهی والدین بود تا کاری کنیم که تاخیری در تزریق واکسن سرخک در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی رخ ندهد. بخش دوم نیز برنامه واکسیناسیون سنین ۷ ماه تا ۳۰ سال برای اتباع غیرایرانی ساکن در کشور است که به خوبی اجرا شده است.

واکسیناسیون سرخک برای ۶۳۰ هزار نفر از اتباع

وی درباره جزئیات برنامه واکسیناسیون اتباع ۷ ماهه تا ۳۰ ساله در کشور، بیان کرد: تاکنون حدود ۶۳۰ هزار نفر از جمعیت اتباع در استان‌های مختلف علیه این بیماری واکسینه شدند.

این افراد گروه پرخطری از جهت ابتلا به سرخک بودند که خوشبختانه این اقدامات توانست میزان بروز سرخک را کاهش دهد. در کنار این اقدامات برای بالا بردن ایمنی جامعه‌ گروه هدف در کشور، شاهد کاهش نسبی موارد ابتلا در افغانستان هم هستیم که این امر سبب می‌شود تعداد موارد مبتلا که از این کشور به ایران سفر می‌کنند نیز کاهش یابد.

او با تاکید بر اینکه بیماری سرخک همچنان به دقت در کشور رصد می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش پوشش واکسیناسیون کودکان،‌ نگرانی از افزایش مجدد سرخک در کشور نداشته باشیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا