اجتماعی

فوت ۵۲ بیمار کرونایی در شبانه‌وروز گذشته/ شناسایی ۱۵۳۰ بیمار جدید کووید۱۹

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته،۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۱۵۳۰ بیمار جدید کووید۱۹ شناسایی شده و ۵۲ بیمار جان باختند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد از روز گذشته تا امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۴۰۷ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۹۱۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۸۴۶ هزار و ۲۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۱۷۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

براین اساس تا کنون ۴۹ میلیون و ۵۳ هزار و ۳۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و در حال حاضر ۲۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین آمار کرونا در کشور 5 فروردین 1401

پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون در استان تهران


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تزریق ۲۵ میلیون و ۸۵۰ هزار دز واکسن کرونا در سطح استان تهران خبر داد.

علیرضا زالی در حاشیه بازدید از مرکز درمانی فیروزکوه در مورد وضعیت واکسیناسیون در تهران گفت: وضعیت واکسیناسیون در استان تهران خوب است به گونه‌ای که ۲۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تزریق واکسن در سطح استان تهران انجام شده که پنج میلیون و ۱۰۰ هزار دز، مربوط به مرحله سوم و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دوره اول را تزریق کردند.

وی اضافه کرد: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۱۲ سال به حدود ۹۵ درصد رسیده است.

وی با بیان این‌که به خاطر تعطیلات شاهد کاهش مراجعه به مراکز واکسیناسیون در تهران هستیم به گونه‌ای که این روزها پایین‌ترین آمار مراجعه را ثبت می‌کنیم، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته تنها ۵۰۰۰ نفر برای تزریق واکسن به مراکز مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این‌که شهرستان فیروزکوه اقدامات خوبی را در راستای واکسیناسیون انجام داده و امروز شاهد هستیم که نه فوتی و نه بستری به خاطر کرونا در این شهرستان داریم، ادامه داد: تنها شهر آبی استان تهران ملارد است اما به نظر می‌رسد که مابقی شهرستان‌ها نیز در زمره رنگ آبی هستند و یا حداقل از وضعیت نارنجی عبور کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا