اجتماعی

آخرین اخبار از مبتلایان تب کریمه کنگو

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۶۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با توجه به ایام محرم، افراد توصیه‌های دامپزشکی را باید جدی بگیرند.

به گزارش روند بازار، آخرین اخبار از مبتلایان تب کریمه کنگو چیست؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد آقامیری گفت: بنابر آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت ۶۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۵ نفر جان خود را از دست داده اند که این امر روند کاهش را نشان می دهد.

به گفته او، در بحث طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام‌محرم در تمام استان ها اقداماتی انجام دادیم چرا که در این‌ ایام‌همانند عید قربان امکان قربانی در یک محل وجود ندارد و بیشتر کارما آموزش و ترویج است.

آقامیری می گوید: افرادی که در کنار جاده یا حاشیه شهرها بخواهند کشتار انجام دهند، مطابق قانون برخورد می کنیم و اخیرا در استان فارس بیش از ۱۱ واحد مرکز غیرمجاز تعطیل کردیم و در سایر استان ها آمار تعطیلی مراکز غیرمجاز دام در حال جمع اوری است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به فعالیت کنه ها در فصل گرما به افراد توصیه می شود که همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

با توجه به آنکه ترشحات و خون دام علت اصلی بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب کریمه کنگوست، ساطمان دامپزشکی توصیه کرده که افراد ضمن توزیع گوشت با دستکش، از خرید گوشت کنار جاده امتناع کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا