سیاسی

آخرین اخبار از مذاکرات وین/ آمریکا گروکشی می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد مذاکرات وین گفت : دولت آمریکا در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین هنوز تصمیم سیاسی خود را نگرفته است و سعی می کند که موضوعات باقی مانده را گروگان مسائل سیاست داخلی خود کند.

به گزارش روند بازار، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: کارنامه دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت کارنامه بسیار قابل قبولی است.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در اولین نشست مطبوعاتی خود در سال ۱۴۰۱ در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد وزارت خارجه در سال گذشته گفت : کارنامه دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت کارنامه بسیار قابل قبولی است هم در حوزه رفع تحریم ها و هم خنثی سازی تحریم‌ها و صیانت از منافع مردم ایران .

وی ادامه داد : سیاست خارجی متوازن در عمل در حال پیگیری است.

تا ابد منتظر آمریکا نمی‌مانیم
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست در مورد مذاکرات وین گفت : دولت آمریکا در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین هنوز تصمیم سیاسی خود را نگرفته است و سعی می‌کند که موضوعات باقی مانده را گروگان مسائل سیاست داخلی خود کند.

وی افزود : ما ملت صبوری هستیم ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم. اگر آمریکا می‌خواهد توافقی حاصل شود باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

خطیب زاده گفت : توافق بسیار در دسترس است؛ اگر آمریکا بداند و یقین کند و یقین داشته باشد که ما از خطوط قرمز خود نه رد می‌شویم و نه از خواسته‌هایمان کوتاه می‌آییم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات با عربستان گفت: این گفتگوها نیازمند دستور کار مشخص است. ما نظرات‌مان را به صورت مکتوب ارائه کردیم و بهتر است که سعودی نیز نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کند.

آمریکا زیاده‌خواه است
همچنین بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در مورد برخی مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک از جمله برقراری آتش بس در یمن و همچنین مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات وین، از اعمال تحریم های مجدد از سوی آمریکا در مورد برخی از اشخاص و شرکت های ایرانی انتقاد کرد و خاطر نشان نمود: جمهوری اسلامی ایران آماده یک توافق خوب و پایدار می باشد اما طرف آمریکایی با برخی زیاده خواهی ها، مسئول مستقیم تطویل مذاکرات تا کنون بوده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا