اقتصادی

شمار قربانیان از ۴ هزار نفر گذشت/ آوارگی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار سوری

درشرایطی که منابع رسمی آمار جان باختگان زلزله ۷.۷ ریشتری بامداد دوشنبه در سوریه را بیش از ۳۵۰۰ نفر اعلام کرده اند، منابع غیر رسمی اعلام کردند که شمار کشته شدگان از ۴ هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، منابع غیر رسمی شمار جان باختگان زلزله شدید ۷.۷ ریشتری در سوریه را بیش از ۴۰۰۰ نفر اعلام کرده و عنوان کردند با توجه به زیر آوار ماندن بسیاری از اجساد، قربانیانی این بلای طبیعی از ۶ هزار نفر هم بیشتر می‌شود.

سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر که در مناطق شمال سوریه فعالیت می‌کند، در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار جان باختگان زلزله ویرانگر در سوریه به ۴ هزار و ۱۳۹ نفر رسیده و پیش بینی می‌شود با توجه به ادامه عملیات امداد و نجات، آمار کشته شدگان تا ۶ هزار نفر نیز افزایش یابد.

این در حالی است که منابع رسمی تاکنون جان باختن بیش از ۳۵۰۰ سوری در زلزله مناطق شمالی این کشور را تأیید کرده اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: زلزله شدید سوریه باعث آوارگی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم سوریه شده و این در حالی است که این کشور با بحران‌های متعددی مواجه است.

به نقل از: المیادین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا