اجتماعی

آخرین خبرها از حق‌آبه هیرمند

رئیس سازمان محیط زیست گفت: درخصوص حق‌آبه هیرمند رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل حالت نرمی از خود نشان داده است و امیدواریم رایزنی‌ها ادامه یابد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: درخصوص حق‌آبه هیرمند رایزنی‌ها در حال انجام است، طرف مقابل حالت نرمی از خود نشان داده است و امیدواریم رایزنی‌ها ادامه یابد و این موضوع از مسیر دیپلماسی حل شود اما فعلاً بازدیدی انجام نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که “آیا باتوجه به تصاویر ماهواره‌ای شما اعتقاد دارید که پشت سد آب وجود دارد؟” ابراز کرد: کارشناسان ما اعلام کردند که آب وجود دارد. بارش لازم بر حوزه‌های آبخیز سدهایی که روی هیرمند وجود دارد انجام شده است و به‌مقدار کافی آب وجود دارد.
رئیس سازمان محیط زیست گفت: طرف مقابل باید مطابق قوانین بین‌المللی به خواسته ملت ایران تمکین کند؛ خوشبختانه روند رایزنی‌ها به‌سمتی می‌رود که این اتفاق خواهد افتاد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا