اجتماعی

آخرین خبر از سیل کشور/ کشور تا دوشنبه در حالت آماده‌باش است

کشور از روز پنج‌شنبه شاهد باران بود که در پی شدت وقوع این بارندگی در برخی از نقاط سیل جاری شد.

به گزارش روند بازار، سیل اخیر در کشور خساراتی به جای گذاشت. آخرین خبر از سیل کشور و همچنین اخبار و هشدارهای بارندگی به این شرح است.

آماده‌باش مدیرت بحران تا روز دوشنبه

ایسنا به نقل از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گزارش داد، مدیریت بحران طبق پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه ۱۰ مرداد در آماده‌باش کامل قرار دارد،

محمدحسن نامی گفـت: لازم است مردم نیز به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند. در همین سیل مزداران فیروزکوه حجم زیادی از آب ناگهان از کوه سرازیز شده و به این روستا که در دامنه کوه قرارداشت خسارات سنگینی وارد کرد.

این نشان می‌دهد که سیل فقط در حاشیه رودها نیست و ممکن است در دامنه کوه‌ها نیز جاری شود. از این رو از مردم می‌خواهم که از صعود به ارتفاعات و همچنین حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها جدا پرهیز کنند.

جاده کرج ـ چالوس همچنان مسدود است


رئیس پلیس‌راه استان البرز از ریزش کوه در جاده کرج – چالوس در محدوده این استان خبرداد و گفت: این محور همچنان بسته است.

پیمان کرمی اظهار کرد: پنج فقره سقوط سنگ طی شب گذشته تا صبح امروز در محدوده‌های رستوران شاندیز، پل چوبی، آدران و تونل شماره پنج جاده کرج – چالوس رخ داده است که راهداران البرز در حال پاکسازی مسیر هستند.

کرمی اضافه کرد: بارش باران از شب گذشته در ارتفاعات البرز جنوبی و جاده کرج – چالوس آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: جاده کرج – چالوس به‌دلیل سست شدن پل اوشان در استان مازندران و احتمال وقوع سیل و ریزش کوه، تا اطلاع بعدی همچنان مسدود است.

رئیس پلیس‌راه استان البرز گفت: بر همین اساس تردد خودروها از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران – شمال و نوجان به سمت استان مازندران ممنوع است.

پیمان کرمی از عموم مردم خواست به هیچ عنوان اصرار به ورود در این جاده را نداشته باشند چرا که پلیس اجازه تردد نخواهد داد.

ریز کوه در جاده چالوس

خسارت‌های ۱۵۰میلیاردی سیل در استهبان، نی‌ریز و بختگان

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های روستاها و جاده‌ها در این سه شهرستان را تاکنون بیش از ۱۵۰میلیارد تومان اعلام کرد.

فرهاد طهماسبی بیان کرد: اعلام میزان دقیق این خسارت‌ها نیاز به بررسی دقیق دارد. به‌عنوان نمونه سیلاب فقط به بخش زراعی بالغ بر ۵۲میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

طهماسبی افزود: به‌منظور رسیدگی و پرداخت به‌موقع خسارت‌های وارد شده به افراد مقرر شد این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و اقدامات لازم انجام شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا