اجتماعی

آخرین خبر از اومیکرون / ۲۰ درصد از مبتلایان به اومیکرون کودکان هستند

مبتلایان به اومیکرون هر روز بیشتر می‌شوند. سرعت شیوع اومیکرون در کشور به اندازه‌ای است که گفته می‌شود تا کی میلیون نفر نیز در این موج بستری شوند. این بار اما کودکان نیز در خطر هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، مبتلایان به اومیکرون در موج ششم هر روز بیشتر می‌شوند. اومیکرون در کشور به سرعت در حال انتشار است. تا آنجا که معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز گفت پیش‌بینی می‌کنیم تا یک میلیون نفر نیز در این موج بستری شوند.

تاکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در کشور دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند. از روز چهارشنبه نیز واکسیناسیون کودکان بالاتر از پنج سال نیز آغاز شد.

۲۰ درصد از مبتلایان کودکان هستند

اما مبتلایان به اومیکرون تنها بزرگسالان نیستند. با شیوع اومیکرون در کشور برخی از متخصصان بارها بر خطر کرونا برای کودکان تاکید کردند. زیرا این گروه سنی هنوز واکسنی دریافت نکرده بودند. آنطور که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت گفت در موج اومیکرون ۲۰ درصد از درگیری‌ها مربوط به کودکان است.

او درباره واکسیناسیون کودکان گفت: «هم اکنون تزریق واکسن برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال انجام می‌شود. برای واکسیناسیون زیر پنج سال هنوز بررسی ها ادامه دارد. ۶۰۰ نفر از کودکان واکسیناسیون را انجام دادند» (باشگاه خبرنگاران)

کودکان قشر آسیب‌پذیر در برابر اومیکرون

مسعود مردانی، عضو درباره خطر کرونا برای کودکان گفت: «سویه اومیکرون نسبت به سویه دلتا سرعت بییشتری دارد و بیشتر کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند. زیرا این قشر واکسن‌نزده و آسیب‌پذیر جامعه ما هستند.»

به گزارش رویداد ۲۴، او همچنین گفت: «در دنیا وضعیت رعایت پروتکل‌ها مثل اینجاست؟ در مدارس ما بروید گریه‌تان می‌گیرد. در دستشویی‌ها حتی مایع و دستمال کاغذی وجود ندارد، برخی ماسک نمی‌زنند و وقتی دانش‌آموزی علائم دارد به او نمی‌گویند در خانه بمان.»

۴ هزار بستری کرونایی در روز

حالا با آغاز واکسیناسیون کودکان انتظار می‌رود آسیب‌پذیری آنها کمتر شود. در حال حاضر آنطور که سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت در کشور بیش از ۶۰ هزار مراجعه حضوری به صورت سرپایی و ۴ هزار بستری در روز داریم. (ایسنا)

پیش‌تر نیز کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره مبتلایان به اومیکرون هشدار داد: «پیش‌بینی ما این است که یک میلیون نفر در موج اومیکرون بستری می‌شوند. با زدن ماسک توسط افراد جامعه، ۳۵۰ هزار نفر از این تعداد کمتر بستری می‌شوند.»

او نیز درباره وضعیت بهداشتی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: «یکسری از مدارس پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کردند اما برخی اینگونه نبود و متاسفانه رعایت پروتکل‌ها در برخی اماکن جدی گرفته نشد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا