سیاسیعکس و فیلم

آخرین خبر از مذاکرات وین/ مذاکرات جدی و معطوف به نتیجه است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران بعضی از راه‌حل‌های پیشنهادی را به طرفین خود در مذاکرات وین ارائه کرده است. اگر طرف آمریکایی تصمیم سیاسی خودش را بگیرد می‌توان گفت در نقطه‌ بازگشت به وین قرار می‌گیریم.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در سفر انریکه مورا به تهران چندین دور گفتگوی طولانی بین او و باقری انجام شد. همچنین امیر قطر قصد دارد در تور اروپایی خود احیای توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ بین ایران، آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان را پیگیری کند. باید دید پس از این دیدار سرانجام برجام چه خواهد شد؟

براساس گزارش مهر،‌ خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: در آخرین گفتگو باقری کنی با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، مذاکرات بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات ایران برگزار شد.

برخی راه‌حل‌های پیشنهاد شده و قرار شد طرف آمریکایی پاسخ بدهد.

هدف امیر قطر از سفر به ایران چه بود؟

ایسنا خبر داد، تور اروپایی امیر قطر شامل کشورهایی همچون اسپانیا، آلمان، انگلیس، فرانسه و همچنین سوئیس است. وی قصد دارد در همایش اقتصادی داووس شرکت کند که طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ ماه جاری میلادی برگزار می‌شود.

رسانه‌های غربی پیش‌بینی کرده‌اند که امیر قطر در جریان این سفرها تلاش‌ برای احیای توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ بین ایران، آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین ایسنا در گزارشی اعلام کرد،‌ وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار و گفتگوی وزیر امور خارجه این کشور با همتایان اروپایی خود درباره برجام و مذاکرات احیای آن خبر داد.

وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی‌اش در فرانسه خبر داد. آن‌ها درباره تلاش‌ها برای دست‌یابی به بازگشتی دوجانبه با ایران به اجرای کامل برجام (توافق هسته‌ای) ایران صحبت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه در این نشست خبری اعلام کرد: امیرعبداللهیان امروز به امارات سفر می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا