اجتماعیفرهنگی

آخرین خبر از نحوه اجرای کنکور سراسری ۱۴٠٠

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور سراسری ۱۴۰۰ فقط به صورت نظام جدید برگزار می‌شود.

روند بازار – به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، بنا به درخواست تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با ۲ آزمون جداگانه (۲ مجموعه سوال براساس دروس نظام قدیم و نظام جدید) در سال ۱۴۰۰، موضوع درجلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو (جلسه ۲۵) در تاریخ ۲۰ آبان ماه جاری مورد بحث و بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفت.

بر این اساس، مقرر شد آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار ‌شود.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو در سال ۹۷ اعلام کرد که کنکور نظام قدیم فقط در سال های ۹۸ و ۹۹ برای آخرین بار برگزار می شود. در سال جاری کنکور سراسری با شرکت داوطلبان نظام قدیم برگزار و مقرر شد از سال آینده این آزمون فقط با نظام جدید برگزار شود. به علت اعتراض تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم مبنی بر برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰، این موضوع بار دیگر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو بررسی و نتیجه آن توسط سازمان سنجش اعلام شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا