اقتصادی

آخرین قیمت طلا، سکه، دلار در بازار

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر رشد نسبی بهای جهانی طلا و کاهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش روند بازار، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه با وجود کاهش نگرانی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا زودتر از موعد مقرر، افزایش جزئی یافت و به ۱۷۹۱ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: آمار اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، سیگنال‌های متفاوت زیادی را فراهم کرد و به حد کافی قوی نبود تا زمینه برای اقدام بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل سیاست انبساطی را فراهم کند. با این حال رشد اقتصادی در آمریکا کاملا قوی و تورم کاملا قوی است. بازارها همچنان روی موضع موافق با افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا به طور جدی حساب می کنند و این امر روند صعودی طلا را محدود می‌کند.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد اقتصاد آمریکا در ژوئن بیشترین شغل جدید را در ۱۰ ماه گذشته اضافه کرده است اما نرخ بیکاری بالاتر رفت و مشارکت نیروی کار تغییر محسوسی نداشت و روند رشد دستمزد ساعتی نیز آهسته شد.

در این بین، بهبود بازار کار تمرکز سرمایه‌گذاران روی آمار اقتصادی و حرکت بعدی بانک مرکزی آمریکا را افزایش داده زیرا بازارها از شواهد بهبود قوی‌تر اقتصاد در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به تورم پایدار استقبال می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر می شود ممکن است سیگنالهای بیشتری را در خصوص دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۷۸۹ دلار را شکسته و به ۱۸۱۳ دلار صعود کند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۴ تیر تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۴ هزار و ۹۹۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۷۵۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۲۶۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۲۹ هزار و ۵۸۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۸۳ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۸۵۲ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۲۶۱ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۵۸ هزار و ۴۴۷ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا