اقتصادی

آرایش صعودی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه دیروز در حالی افزایشی شد که معامله‌گران بازار طلای تهران به پیشواز تعطیلات ایام محرم می‌روند. این افزایش قیمت متاثر از سیگنال‌های سیاسی و افزایش محدود قیمت دلار رخ داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار دیروز افزایش محدودی داشت و با این افزایش، قیمت طلا و سکه نیز صعودی شد. افزایش قیمت دلار ۵۰۰ تومان بود اما این روند، سکه را ۵۰۰ هزار تومان گران کرد.

قیمت طلا و سکه ۳ مرداد ۱۴۰۲

از امروز تا یکشنبه هفته آینده بازار تهران و بازار طلا و سکه به مناسبت سوگواری ایام محرم تعطیل است. با این تعطیلی معامله‌گران انتظار ادامه روند نزولی یا رکود در بازار فلز زرد را می‌کشیدند؛ اما با صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اینکه توافق با ایران روی میز نیست و پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به وی، روند بازار طلا صعودی شد.

کارشناسان اقتصادی افت بازدهی در بازار طلا طی چهار ماهه ابتدای سال‌ جاری را متاثر از افزایش انتظارات تورمی می‌دانند. آنها معتقدند اگر بازار، آرایش کاهشی نیز بگیرد به دلیل کاهش تقاضا و تخلیه حباب سکه است.

افزایش قیمت سکه در آستانه تعطیلی بازار

دیروز دوم مرداد قیمت سکه امامی با افزایش ۵۵۰ هزار تومانی به کانال ۲۷ میلیونی برگشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت‌. این قطعه با رقم ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشت و با رقم ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی و با رقم ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. دیروز سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه بهار ۲ میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا با افزایش قیمت سکه همراه شد. این افزایش، دوباره مثقال را در کانال ۱۰ میلیونی نشاند. به این ترتیب مثقال طلا ۲۰۴ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۰ میلیون و ۵۱ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۹۱ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب ‌سکه امامی بیشترین مقدار افزایش را داشت و ۴۵۰ هزار تومان گران شد حباب سکه بهار نیز با افزایش ۲۱۸ هزار تومانی به کانال دو میلیونی برگشت. گفتنی است نیم‌سکه ۱۰۴ هزار تومان، ربع سکه ۷۷ هزار تومان و سکه گرمی ۸۸ هزار تومان افزایش داشتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا