اقتصادی

آشفته بازار شکر با چند نرخ متفاوت!

قمیت شکر در هفته‌های اخیر رو به افزایش گذشته و با گذشتن از نرخ مصوب در حال ثبت رکورد تازه‌ای است. همزمان با این افزایش، امروز سازمان میادین نرخ جدید شکر و قند را منتشر کرده است.


به گزارش روند بازار به نقل از اقتصاد آنلاین، این روز‌ها شکر در بازار با قیمت‌های متفاوتی عرضه می شود. در حال حاضر هر کیلوگرم از این کالا در بازار خرده فروشی با قیمت ۲۳ هزار تومان تا حدود ۳۴ هزار تومان به فروش می رسد.

در هفته گذشته سقف قیمت شکر در بازار ۳۰ هزار تومان بوده که نشان می‌دهد، در کمتر از یک هفته ۴ هزار تومان به سقف قیمت هر کیلوگرم از این کالا افزوده شده است.

این در حالی است که قیمت مصوب شکر ۲۱ هزار تومان اعلام شده است. به عبارت دیگر، امروز قیمت شکر در بازار از ۲ تا ۱۳ هزار تومان بیش از نرخ مصوب است.

قیمت شکر در فروشگاه‌های اینترنتی

در فروشگاه‌های اینترنتی نیز شرایط به همین شکل است. قیمت شکر در این فروشگاه‌ها در بازه قابل توجهی در نوسان است و مانند خرده فروشی های بازار هفته‌هاست قیمت مصوب را پشت سر گذاشته است. به طور مثال، اکنون سامانه بازرگام هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی را ۲۴ هزار و ۲۵۵ تومان به فروش می‌رساند.

قیمت شکر در میادین میوه و تره بار

امروز سازمان میادین نرخ شکر را منتشر کرد، در نرخنامه این سازمان هر کیلوگرم شکر فله ۲۱ هزار تومان و شکر بسته‌بندی ۳ کیلوگرمی ۶۷ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین طبق این نرخنامه، هر کیلوگرم شکر فله تنظیم بازاری ۲۱ هزار تومان و هر بسته شکر بسته‌بندی یک کیلوگرمی تنظیم بازاری ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان عرضه می‌شود.

علاوه بر آن ها در نرخنامه جدید سازمان میادین میوه وتره بار، هر بسته قند شکسته ۴۵۰ گرمی ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان، هر بسته قند شکسته ۷۰۰ گرمی۳۱ هزار تومان، هر بسته قند شکسته ۹۰۰ گرمی ۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان و هر بسته قند شکسته بسته‌بندی ۵ کیلوگرمی ۱۷۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

گفتنی است، در پایان هفته گذشته شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت جدید هر کیلوگرم چغندرقند بهاره عیار ۱۶ درصد را ۲۸ هزار ریال و هر کیلوگرم چغندرقند پاییزه عیار ۱۵ درصد را ۲۷ هزار و ۲۰ ریال تعیین کرد. سال گذشته قیمت هر کیلوگرم قیمت تضمینی چغندرقند با حدود ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ با احتساب کمک کرایه حمل و محاسبه ارزش جوایز تحویل حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال بود.

همچنین در شورا مقرر شد؛ کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی متناسب با قیمت تضمینی چغندرقند، قیمت شکر را ظرف مدت ۱۰ روز تعیین و اعلام کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا