کسب و کار

آشنایی با انواع شیشه سکوریت ، آینه مثلث لوزی و ویترین شیشه ای و کاربرد آن ها

همان طور که می دانید امروزه شیشه ها و آینه ها کاربرد بسیار بیشتری در دکوراسیون مختلف دارند و دیگر کسی منکر زیبایی که توسط دکورهای شیشه ای و آینه ای ایجاد می شود، نیست و به همین دلیل است که اخیرا کاربرد دکورهای شیشه ای و آینه ای نیز بسیار پر کاربرد شده است. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با شیشه سکوریت ، آینه مثلث لوزی و ویترین شیشه ای آشنا کنیم.

شیشه سکوریت

ممکن است تا کنون اسم شیشه سکوریت را شنیده باشید اما دقیقا شیشه سکوریت چیست و چه کاربردی دارد؟ ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید تا با شیشه سکوریت آشنا شوید.

در اصل این نوع از شیشه ها دارای مقاومت بسیار بیشتری نسبت به شیشه های معمولی است و به هنگام شکسته شدن به قطعه های کوچک و ریز بی ضرری تبدیل می شوند، همچنین می توان گفت تفاوت شیشه سکوریت با شیشه های خام به نحوه ی چگونگی تولید شدن نیز بستگی دارد برای مثال شیشه سکوریت توانایی تحمل کردن دمای ۳۰۰ درجه را دارد در صورتی که شیشه های معمولی نهایتا دمای ۶۰ درجه را فقط می توانند تحمل کنند.

شیشه سکوریت استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به اینکه اخیرا این شیشه ها بسیار محبوب شده اند شرکت های زیادی اقدام به تولید کردن آن ها کرده اند اما تعداد کمی دارای کیفیت بالایی هستند که در ادامه به چند مورد از ویژگی های شیشه سکوریت با کیفیت اشاره کرده ایم.

  • دارا بودن آرم استاندارد
  • عدم داشتن موج و یا پستی و بلندی بر روی شیشه
  • تحمل فشار ۴۰ کیلوگرمی در سایز و ابعاد ۱۰ سانتی متر مربع
  • نداشتن تغییر رنگ در طی استفاده کردن

مزایا و معایب شیشه سکوریت

ذکر این نکته ضروری است که دلیل اینکه امروزه افراد زیادی اقدام به خرید شیشه سکوریت کرده اند این است که دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه برخی از آن ها را بیان خواهیم کرد :

  • دارا بودن ذرات ایمن پس از شکستن
  • مقاومت زیاد در برابر گرما
  • قابلیت استفاده در انواع محیط ها
  • دارای مقاومتی هفت برابر بیشتر نسبت به شیشه های معمولی

البته علی رغم اینکه این نوع شیشه ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند باید این نکته را نیز ذکر کرد که شیشه سکوریت را پس از تولید نمی توانید سوراخ و یا برش دهید برای مثال قبل از سفارش این شیشه باید از محل دقیق قفل و دستگیره ها مطمئن شوید.

کاربردهای شیشه سکوریت

این نوع شیشه ها به دلیل داشتن مقاومت بالا در مکان های مختلف عمومی که ایمنی و مقاومت بسیاری را لازم دارند قابل استفاده هستند. از جمله موارد استفاده از شیشه سکوریت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شیشه های که برای دوردوشی استفاده می شوند
  • درب های شیشه ای مختص ساختمان ها
  • استخرهایی که شیشه ای هستند
  • کف شیشه ای
  • بالکن ها
  • مغازه ها
کاربردهای شیشه سکوریت

آینه مثلث لوزی

در اصل آینه ها از گذشته باعث انعکاس چهره ی افراد می شود که البته جالب است بدانید به طور کلی آینه ها در ابتدا کالایی بسیار لوکس و تجملاتی به حساب می آمد و به همین دلیل است که در ابتدا افراد زیادی نمی توانستند از این وسیله ی بسیار پرکاربرد استفاده کنند اما با گذشت زمان استفاده کردن از آینه جنبه ی عمومی پیدا کرد و اکنون آینه ها در اشکال متنوعی طراحی و به بازار عرضه می شوند که یکی از آن ها آینه مثلث لوزی است.

احتمالا تا کنون اسم آینه مثلث لوزی را شنیده باشید، این آینه در اصل در حیطه ی اشکال هندسی و تزئینی قرار می گیرند که در آن ها اشکال لوزی به صورت مربع های کشیده شده طراحی شده اند. دلیل این که نام مثلث لوزی را به این نوع آینه ها لقب داده اند این است که در اصل لوزی آن ها از کنار هم قرار گرفتن دو مثلث ساخته شده است.

انواع آینه مثلث لوزی

لازم است بدانید که این نوع از آینه ها امروزه در رنگ های مختلفی همانند نقره ای، طلایی، دودی، آبی و سبز تولید می شوند که بسیار کاربردی هستند. همچنین برخی شرکت ها اقدام به برشکاری اطراف اشکال بعضی از این آینه ها می کنند که این امر موجب می شود آینه حالتی سه بعدی پیدا کند. به طور کلی می توان گفت که انواع مختلفی از دکورها و طراحی های محیط با این نوع آینه مثلث لوزی بسیار شیک و زیبا می شود.

انواع آینه مثلث لوزی

ویترین شیشه ای

نوعی دیگر از کاربرد شیشه ها که هم می تواند باعث زیبایی دکوراسیون و محیط شود و هم اینکه بسیار کاربردی است، ویترین شیشه ای نامیده می شود. ویترین شیشه ای علاوه بر زیبایی دارای قابلیت های متعددی برای به کار رفتن در انواع مختلفی از فضاها همانند فروشگاه ها، مغازه ها و حتی منازل را دارد. امروزه ویترین شیشه ای با رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود رنگ مورد نظر را سفارش دهید. در ادامه شما را با چند نوع مختلف ویترین شیشه ای آشنا خواهیم کرد.

ویترین شیشه ای منزل

شاید فکر کنید که استفاده از ویترین ها فقط در فروشگاه ها و یا مغازه ها معمول است، اما جالب است بدانید که ویترین شیشه ای را حتی در منازل نیز استفاده می کنند. در واقع بسیاری از بانوان ترجیح می دهند که وسایل تزئینی خود را در آن بچینند.

ویترین شیشه ای فروشگاه

قطعا همه ی شما با این ویترین ها آشنایی دارید، این ویترین ها را در فروشگاه ها معمولا برای چیدن اجناس در آن ها به کار می برند که علاوه بر زیبایی باعث ابجاد نظم در فروشگاه خواهد شد.

ویترین شیشه ای مغازه

از جمله محبوب ترین ویترین ها هستند که در بسیاری از مغازه ها وجود دارند. از این ویترین ها در مغازه ها برای به نمایش گذاشتن هر چه بهتر اجناس استفاده می شود.

در این مقاله سعی بر آن بود که شما را با انواع دکورهای شیشه ای معرفی کنیم در واقع شما می توانید از این دکورها برای موارد مختلفی و در مکان های مختلفی استفاده کنید و زیبایی دکوراسیون خود را چند برابر کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا