اجتماعی

آشنایی با کالج و دانشگاه های معتبر کانادا برای تحصیل و مهاجرت

تحصیل در دانشگاه ها و کالج های معتبر کانادا، یکی از آسان ترین روش های برای اخذ ویزای کانادا به منظور تحصیل و مهاجرت و کسب اقامت دائم یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در آینده نزدیک است. اگر به دنبال کسب گذرنامه و اخذ اقامت دائم یک کشور خوب هستید، نیوزلند، استرالیا و کانادا، ۳ مقصد محبوب میلیون ها ایرانی در ۳۰ سال اخیر است.

هیچ تضمینی برای اعطای ویزا به دانشجویان که پذیرش مشروط میگیرند از کالج یا دانشگاه، وجود ندارد و بهتر است، پذیرش قطعی بگیرید تا کنسول کانادا، پرونده شما را بهتر بررسی کند و شانس دریافت ویزای شما ارتقا یابد.

از مردم عادی تا بسیاری از سلبریتی ها، چه برای تحصیل و کارآفرینی و چه زایمان همسر و به هر حال به منظور کسب گذرنامه غیر ایرانی،‌رهسپار سرزمین یخی امریکای شمالی شده و این پروسه همچنان ادامه دارد. امروزه، کانادا، مقصد محبوب کلاهبرداران نیز محسوب می شود و عدم رابط دیپلماتیک این کشور با ایران سبب شده تا از خاوری (اختلاسگر بانک ملی) تا سعید ملک پور (مدیر سایت های مستجهن ایرانی)، کانادا را به عنوان مقصد محبوب خود انتخاب کنند.

برای تحصیل و مهاجرت به کانادا و هم چنین تمدید ویزا و علی الخصوص، استفاده از امتیازات مدرک تحصیلی کانادایی در ایران، تحصیل درکالج ها و دانشگاه های معتبر این کشور، الزامی است.

هر دانشگاه و کالجی، نه اعتبار برای دریافت ویزای کار دانشجویی دارد و نه توسط وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران، ارزشیابی شده است. لذا توصیه می کنیم که حتما از دانشگاه ها و کالج های معتبر این کشور، پذیرش دریافت کنید.دانشگاه مورد تایید کانادا از سپتامبر ۲۰۱۹ در این لینک در دسترس است.

فهرست دانشگاه های ممتاز کانادا که مورد تایید وزارت علوم ایران جهت تحصیل از پاییز ۱۳۹۸ به بعد است

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان برای کالج امکان پذیر است. ولی متقاضیان عزیز باید بدانند که جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا یا از کالج در اکثر موارد متقاضی نیاز به داشتن نمره زبان انگلیسی در یکی از ازمونهای معتبر دارد مخصوصا برای دانشگاه ایلتس اکادمیک ۶/۵ -٧ الزامی است.

برخی از دانشگاه ها و کالج ها اقدام به صدور پذیرش مشروط تحصیلی میکنند که این امر نیز باید در مرحله اخذ ویزای دانشجویی کانادا دقت شود؛ تا شانس ویزا را کم نکند. در برخی از موارد هم کالج ها اقدام به صدور پذیرش تحصیلی میکنند و پس از اینکه متقاضی نامه پذیرش را دریافت کرد و برای ویزای دانشجویی هم درخواست داد و به کانادا آمد، تست زبان را در کالج میگذراند و در صورت نیاز به دوره زبان در همان کالج زبان انگلیسی خود را ادامه خواهد داد.

پس از تحصیل در کانادا که امکان اخذ اقامت دائم و ماندن در کانادا را از طریق برنامه های مختلف استانی بوجود می اورد
هزینه تحصیل در کالج و دانشگاه؛ سالیانه تقریبا بین ١٣ تا ١٨ هزار دلار کانادایی است. امکان پذیرش برای تمام رشته ها فراهم هست.از هنر تا مهندسی.

آیا کالج و یا دانشگاهی که قصد داریم از آن پذیرش بگیریم دارای اعتبار است یا خیر؟  

دو نکته مهم است ؛

  •   کالج دارای شماره DLI باشد و در فهرست موسسات آموزشی معتبر باشد.
  •   کالج دارای رشته هایی باشد که پس از تحصیل بتوانید ویزای کار دریافت کنید

دقت ‌کنید که هر دو مورد باید چک شود.  چنانچه رشته ای که تحصیل میکنید شامل ویزای کار پس از تحصیل نمیشود، عملا خواندن آن هیچ کمکی به اخذ اقامت پس از تحصیل نمیکند. تمامی این اطلاعات در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت در این لینک در دسترس است. کافی است ابتدا استان مورد نظر را انتخاب کرده و سپس اسم کالج و یا دانشگاه را در آن جستجو کنید.

کالج کانادا

به سایت اداره مهاجرت مراجعه و وارد صفحه لیست DLI ها می شویم

از ۱۴ استان کانادا، لیست کالج و دانشگاه های مورد نظر را که تاییدیه دارند، انتخاب می کنید

مواردی که YES دارد یعنی مجوز pgwp را خواهد داشت

اگر پس از پیدا کردن دانشگاه و یا کالج، در ستون سمت راست گزینه YES باشد یعنی این کالج و یا دانشگاه دارای رشته هایی هست که شامل ویزای کار پس از تحصیل می‌شود. (POST GRADUATE  WORK PERMIT). با داشتن ویزای ۵ ساله مولتی پل کانادا، نه امکان کار در کانادا دارید نه امکان ازدواج و نه امکان تحصیل . مراقب تبلیغات کلاهبردارها باشید.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا