سیاسی

آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز؛ جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ با ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور آغاز شد.

به گزارش روند بازار، انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری – به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری به دلیل سانحه بالگرد در حین خدمت – از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و خارج کشور برای رای به کاندیداهای تایید شده این دوره؛ محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی ، مصطفی پور محمدی و مسعود پزشکیان با دستور وزیر کشور در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. وزیر کشور این اختیار را دارد که در صورت صلاحدید زمان رای‌گیری را تمدید کند.

برای رای دادن، به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی نیاز است. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شده است.

کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها « ۱۸ » سال تمام باشد یعنی « متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن » می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. رای دهندگان خارج از کشور  می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر رای دهند. به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

هموطنان و مخاطبان گرامی برای اطلاع از محل شعب اخذ رای اینجا کلیک نمایند.

احمد وحیدی وزیر کشور با دستور آغاز فرآیند رای‌گیری و با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای از ابتدای روز گفت: خاطرنشان کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری، عزت، شوکت و اقتدار است و نشان رشد و بالندگی ملت ایران است و مساله بسیار حساس و مهم است. انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار می‌شود.

برای ۴۶ هزار و ۸۹۴ نفر از نمایندگان نامزدها برای حضور در شعب اخذ رأی در این دوره از انتخابات کارت صادر شده است.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»،  با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله)، رأی خود را به صندوق انداختند.

ایشان در بیاناتی تاکید کردند: توصیه می کنیم مردم عزیز ما رای دادن و و شرکت کنند.حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند.

بیش از ۲۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله خبرنگاران رسانه‌های آمریکا، چین، روسیه، آلمان، اسپانیا، انگلیس، افغانستان، اتریش، ترکیه، کویت، هلند، امارات، ایتالیا، عراق، یمن، ژاپن، فرانسه، فیلیپین، لبنان، قطر، عمان، استرالیا، سوئد، دانمارک، هند، کره جنوبی و … این برنامه را پوشش دادند.

منبع
خبرگزاری ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا