اجتماعی

آغاز واکسیناسیون در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی

مدیرعامل گروه صنعتی سایپا از آغاز طرح واکسیناسیون صنعت قطعه‌سازی خبر داد و گفت: تا زمانی که تمام افراد واکسینه شوند، این طرح ادامه دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سیدجواد سلیمانی، در حاشیه مراسم طرح واکسیناسیون ۶۰۰ هزار نفری صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی گفت: از امروز طرح واکسیناسیون صنعت قطعه‌سازی آغاز شده است و تا زمانی که تمام افراد واکسینه شوند، این طرح ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: کرونا تاثیرات منفی در صنعت خودروسازی گذاشت و در ابتدا به این دلیل اینکه شناختی روی این بیماری وجود نداشت، کنترل آن مشکل بود، اما اکنون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این بیماری تا حدودی کنترل شده و از این به بعد افزایش تولید خواهیم داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی سایپا گفت: امیدواریم با این طرح شاهد افزایش تولید باشیم (باشگاه خبرنگاران جوان).

نگرانی مردم از خرید واکسن به جعل پیامک نوبت‌دهی رسید

در حالی هر روز اخباری از واکسیناسیون گروه‌های مختلف اعلام می‌شود که بسیاری از بیماران و گروه‌های سنی بالاتر هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند اما گروه‌هایی مثل طلاب، کارمندان شرکت نفت، خبرنگاران و … واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

در این شرایط روند واکسیناسیون عمومی کند است و برخی از مشاغل فعلا زودتر از گروه‌های سنی واکسینه می‌شوند. بیمارستان‌ها پر و آمار فوتی‌ها نیز بالا. وضعیتی که برخی را نگران کرده تا به هر روشی شده واکسن تزریق کنند، از جمله جعل کردن پیامک نوبت‌دهی واکسن.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه سرپرست مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت گفت جلوی واکسیناسیون با پیامک جعلی گرفته شده اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد هنور ادامه دارد.

واکسیناسیون گروه‌های سنی بعد از چند هفته بالاخره به متولدین ۱۳۵۰ رسید. روند ابتلا و فوتی به کرونا صعودی است. بسیاری از بیمارستان‌ها یا تخت خالی ندارند یا اکسیژن. وضعیتی که نگرانی زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

یکی از بازار آزاد واکسن می‌خرد و آن یکی سعی می‌کند خود را در یکی از گروه‌های شغلی اعلام شده جا دهد تا زودتر واکسینه شود. اما برخی هم راهکار زودتر واکسینه شدن را در دستکاری پیامک واکسیناسیون وزارت بهداشت دیدند.

چند نفر هر دو دز واکسن را دریافت کردند؟

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۷۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۳۴ دُز رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰۹ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۳ هزار و ۳۵۷ نفر رسید (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا