اجتماعی

واکسیناسیون کودکان آغاز شد/ کدام گروه‌های سنی واکسینه می‌شوند؟

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: والدین می توانند از امروز جهت واکسیناسیون کودکان به مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش روند بازار، کدام گروه‌های سنی واکسیناسیون می شوند؟

به نقل از ایسنا، محمد هاشمی با بیان اینکه زمان زیادی از آغاز واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال سپری نشده است، گفت: این افراد هنوز در جریان دریافت اولین دز واکسن هستند. بنابراین کودکان ایمنی کافی در برابر کووید ندارند؛ بر همین اساس رعایت موارد بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ضمن هشدار نسبت ابتلای کودکان به سویه اُمیکرون کرونا، گفت: ابتلای کودکان به اُمیکرون بسیار قابل توجه است. به طوری که حداقل ۲۰ درصد موارد بستری تنفسی اخیر، از بین کودکان هستند.

هاشمی در عین حال هشدار داد که کودکان کمتر از پنج سال به دلیل عدم انجام واکسیناسیون در معرض خطر ابتلا به کووید۱۹ و عوارض ناشی از آن قرار دارند.

گفتنی است؛ واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از پنجم بهمن ماه در سراسر کشور آغاز شده و مقرر بود به صورت پلکانی سنین ۵ تا ۹ سال نیز جهت واکسیناسیون فراخوان شوند. همچنین طبق پروتکل‌ها، واکسن های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک بوده که در دو نوبت تزریق می شود.

به این ترتیب با اعلام سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال از امروز می توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز مربوطه در سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین بهنام بهنوش معاون درمان بیمارستان بهارلو با اشاره به اینکه یک تا دو ماه آینده روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت، بیان کرد: هنوز به قله پیک نرسیدیم، شب عید هم در پیش است و مردم در بازارها و مراکز خرید حاضر می‌شوند، همین امر سبب گسترش شدید بیماری خواهد شد. با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش رونق برخی کسب و کارها نمی‌توان گفت قرنطینه مطلق انجام شود، اما حفظ و رعایت پروتکل‌ها مانند استفاده از دو ماسک، جلوگیری از بروز تجمعات، شست‌وشوی دست‌ها و… بسیار موثر است‌.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا