اجتماعیعکس و فیلم

اینفوگرافیک | آمار ابتلا به ایدز در ایران صعودی شد؟

مرکز تحقیقات ایدز ایران همه ساله اطلاعات مرتبط با این بیماری و مبتلایان آن را در کشور ارائه می‌دهد که به‌تازگی معاون پژوهشی این مرکز آمار جدید و روند ابتلا به آن را بیان کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از همشهری آنلاین، ایدز بیماری عفونی با منشأ ویروسی است که بر اثر آن سیستم ایمنی بدن دچار نقص می‌شود. این بیماری از زمان کشفش تأثیر بسیاری بر جوامع داشته‌ و حتی عامل تبعیض در آنها بوده و موضوع مجادله ادیان شده‌ است.

تصورات نادرست درخصوص ایدز را می‌توان عامل تبعیض انسانی دانست؛ برای مثال، انتقال ایدز در تماس معمولی با افراد مبتلا به آن همچون دست دادن و نفس کشیدن در هوای مشترک.

گفته می‌شود این بیماری که شیوع آن بسیار گسترده است و به عنوان همه‌گیری جهانی شناخته می‌شود، در اوایل قرن بیستم میلادی در غرب آفریقا جهش یافته و پدید آمده‌ است.

ایدز را اولین بار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) در سال ۱۹۸۱ شناسایی کرد در حالی عامل آن (عفونت HIV) در اوایل آن دهه شناخته شده بود.

آمار ابتلا به ایدز در ایران صعودی شد؟


خبرنگار: لاله غزالی/ گرافیست: داود سرخوش

منبع: همشهری آنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا