اجتماعی

آمار بارش‌های امسال مثبت است یا منفی؟

بررسی آمار جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد میزان بارش‌های سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته ۸درصد مثبت و نسبت به متوسط آمار درازمدت ۱۴درصد منفی است.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، بررسی میزان بارش‌های سال آبی جاری بر اساس آخرین گزارش‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران، نشان می‌دهد که از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تا ششم خردادماه (۲۴۷ روز ابتدایی سال آبی جاری) ۱۹۸.۵ میلیمتر بارش در کشور داشته‌ایم.

میزان بارش‌های مدت مشابه در سال آبی گذشته ۱۸۳.۱ میلیمتر بوده که مقایسه این رقم با میزان بارش‌های امسال، حاکی از رشد ۸ درصدی میزان بارش‌ها است.

اخبار مرتبط

اما بررسی میزان بارش‌ها در آمار درازمدت (۵۴ ساله) نشان‌دهنده این است که در مدت مشابه به طور متوسط در ایران ۲۳۱.۵ میلیمتر بارش داشته‌ایم؛ به عبارتی مقایسه بارش‌های سال آبی جاری با آمار متوسط درازمدت، از افت ۱۴درصدی بارش‌ها در کشور خبر می‌دهد.

در نتیجه میزان بارش‌های سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته ۸درصد مثبت و نسبت به متوسط آمار درازمدت ۱۴درصد منفی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا