اجتماعی

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان

بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۲۴ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۶۲ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۳۶ بیمار کووید نیز تایید شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، در روز گذشته ۵۲۵ هزار و ۶۲۹ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۹۸.۴ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۵.۶ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۸۷ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (پنج شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان
۱ایالات متحده۹۸,۴۱۱,۲۴۰۱,۰۸۶,۶۸۵
۲هند۴۴,۶۰۴,۴۶۳۵۲۸,۷۴۵
۳فرانسه۳۵,۶۳۹,۶۹۹۱۵۵,۳۱۹
۴برزیل۳۴,۷۴۳,۵۹۸۶۸۶,۶۴۰
۵آلمان۳۳,۶۵۲,۲۵۵۱۵۰,۲۸۹
۶کره جنوبی۲۴,۹۱۱,۴۹۷۲۸,۵۷۳
۷انگلیس۲۳,۶۷۲,۸۵۵۱۹۰,۳۱۷
۸ایتالیا۲۲,۶۴۸,۰۶۳۱۷۷,۳۰۰
۹ژاپن۲۱,۴۲۶,۸۵۵۴۵,۱۵۷
۱۰روسیه۲۱,۱۱۸,۶۲۹۳۸۷,۷۷۹

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در این لینک مشروح آمار فراگیریِ ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به روزرسانی می‌شود.

خبرنگار: نسرین صادقی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا