اجتماعی

جان‌باختگان روزانه کرونا یک هفته‌ای ۲ برابر شد!

جان‌باختگان روزانه کرونا در عرض یک هفته‌ ۲ برابر شد، با این حال و رئیس جمهور می‌گوید محدودیت‌ها نباید سراسری باشد و وزیر آموزش و پرورش خطر را جدی نمی‌داند!

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، از دیروز تا امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۴۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونادر کشور شناسایی شد که ۲۱۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

به نقل از ایسنا، مجموع بیماران کرونادر کشور به ۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ بیمار کروناجان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

دو هزار و ۳۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونادر بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۶۲ آزمایش تشخیص کرونادر کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

جدیدترین علائم اُمیکرون

به نقل از ایسنا،‌ روزنامه «ایندین اکسپرس» در مطلبی آورده است: «شارو دات آرورا»، متخصص کووید-۱۹ که با مرکز خدمات پزشکی در موسسه علوم پزشکی آسیایی همکاری می‌کند، گفته است که متوجه شیوع درد عضلانی به عنوان یکی از بزرگترین علائم اُمیکرون این بیماری در موج‌های اخیر پاندمی شده است.

وی می‌گوید: هرچند ویروس کرونای جدید که به ابتلای انسان به کرونا منجر می‌شود، سیستم تنفسی و ریه‌ها را درگیر می‌کند با این حال، علائم اُمیکرون به همین‌جا ختم نمی‌شود و نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد که دردهای عضلانی نیز یکی از عوارض شایع این بیماری‌ به ویژه در مورد سویه امیکرون هستند.

کودکان هدف سویه امیکرون هستند

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر گفت: در مقایسه با موج‌های قبلی میزان ورودی اطفال مبتلا به کرونا به بیمارستان حداقل ۲ برابر شده است. فکر می‌کنم تمایل این سوش از ویروس کرونا (دلتا) بیش از سوش‌های دیگر به سنین پایین‌تر است.

فرهاد چوبدار با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا نسبت به سایر پیک‌ها ابتلای کودکان به کرونا افزایش یافته است، گفت: بخش عفونی و بخشی از سایر بخش‌ها را به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دادیم.

تلاش کردیم تا برخی بیماران را به شکل سرپایی درمان کنیم تا کمتر نیازمند تخت باشند. در این شرایط حتی نوزادان هم گرفتار کرونا می‌شوند و همیشه چند نوزاد به دلیل کرونا بستری هستند.(دنیای اقتصاد)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا