اقتصادی

آمار کرونا در ایران جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰/ ۱۴۳ فوتی جدید

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش روند بازار، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز( ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۲۴۷ مبتلای جدید به کرونا در کشور شناسایی شد که ۲۷۸۱ نفر از آنان بستری شدند.

به نقل از ایسنا، بر این اساس مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۳ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۲۶۰ هزار و ۲۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۳۲۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۰۵ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اواسط موج ششم کرونا هستیم
وزیر بهداشت در خصوص شرکت در مراسم ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه ما در اواسط موج ششم کرونا هستیم و تا دو یا سه هفته آینده وضعیت به همین شدت ادامه پیدا می کند بنابراین بهترین کاری که باید مردم عزیز انجام دهند، کامل کردن واکسیناسیون است که دو دُز و بعد هم دُز سوم را تزریق کنند.

بهرام عین‌اللهی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: مقام معظم رهبری چند روز پیش فرمودند که من خودم شخصا به توصیه‌های متخصصان و پزشکان گوش می‌کنم و باعث افتخارمان است که حضرت آقا اینقدر به ما اعتماد دارند و به حرف‌های متخصصان و پزشکان اعتماد دارند.

وی افزود: مردم هم این اعتماد را به ما داشتند و ما این اعتماد را در واکسیناسیون دیدیم، امروزه ۱۳۷ میلیون دُز را رد کردیم و آن تعداد از مردم که انجام ندادند و یا فکر کردند که دُز سوم را لازم نیست حتما انجام دهند. اگر در روز ۲۲ بهمن ماه در مراسم حضور پیدا می کنند، حتما ماسک‌های خود را استفاده کنند.

این مقام مسئول از مردم خواست تا این چند هفته را هم صبوری و میهمانی‌های خانوادگی را متوقف کنند و گفت: رفتن به رستوران‌ها که ماسک برداشته می‌شود را صلاح نمی‌دانیم. احتمالا روز شنبه صبح، تصمیمات مهمی را ستاد کرونا خواهد گرفت که به مردم اعلام می کنیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا