اجتماعی

آمار کرونا در ایران پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰/ ۶۱ فوتی جدید کرونا

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درشبانه روز گذشته ۳۷هزار و ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۶۱ تن نیز جان باختند.

به گزارش روند بازار، از دیروز تا امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

به نقل از ایسنا، مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۶۲۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۲۱ هزار و ۳۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۹۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۹۵ هزار و ۲۵۰ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به همه‌ کارکنان و واحد‌های ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت آماده‌باش داده‌ایم.

به نقل از ایرنا، همچنین بهرام عین‌اللهی گفت: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون به صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد و همه مشکلات و برنامه‌ریزی‌ها رصد و بررسی شده و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.

راه اصلی مقابله با اومیکرون

وی گفت: راه اصلی مقابله با اومیکرون مقاوم کردن مردم از طریق واکسیناسیون است. این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش برای موج ششم کرونا خاطرنشان کرد: واکسیناسیون جلو ویروس اومیکرون را نمی‌گیرد. اما می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.

وزیر بهداشت بیان کرد: در طول پنج ماه گذشته ۱۳۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم بالا و مناسبی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا