اجتماعی

شناسایی ۳۳۱۷۰ بیمار جدید / آمار کرونا در ایران ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۵۹۹ بیمار کرونا در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۳۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۹ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۳۹۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۲۳۷ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۹ میلیون و ۶ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا).

آمار جهانی کرونا

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان نیز تاکنون به ۲۱۸ میلیون و ۵۵۷ هزار و سه نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۵۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

همچنین ۱۹۵ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر از مبتلایان به کووید – ۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۰.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۶۵۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۲.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۰.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۸۰ هزار و هند با بیش از ۴۳۹ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند (ایسنا).

به گزارش تجارت‌نیوز، ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند، در رده نهم قرار داد. امروز وزارت بهداشت، بر خلاف روزهای گذشته آمار واکسیناسیون را اعلام نکرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا