اجتماعی

آمار کرونا در ایران ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ / ایران همچنان در رتبه ۹ جهان!

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۵ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌‌نیوز، براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۴۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۰ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۰ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۵۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۵ هزار و ۵۱۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۵ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون ۲۶۹ هزار و ۵۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۹ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بنابراین گزارش، در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا)

آمار جهانی کرونا

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱۸ میلیون و ۵۵۷ هزار و سه نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۵۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

همچنین ۱۹۵ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر از مبتلایان به کرونا تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۰.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۶۵۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۲.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۲۰.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۸۰ هزار و هند با بیش از ۴۳۹ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر از شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری، ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند، در رده نهم قرار دارد (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا