اجتماعی

۳۹ هزار و ۱۹ بیمار جدید / آمار کرونا در ایران ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

در شبانه روز گذشته ۳۹ هزار و ۱۹ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۷۸ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۵۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۲۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۰۶ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

از دیروز تا امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۸۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۲۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۱ هزار و ۷۸۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۴۲۴ هزار و ۶۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵ هزار و ۷۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۷۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

گفتنی است طبق اعلام وزارت بهداشت، تا روز گذشته مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳ میلیون و ۸۱ هزار و ۱۷۴ دُز رسیده و به این ترتیب مطابق آمار اعلامی امروز، ۵۰۵ هزار و ۳۲ دُز واکسن طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور تزریق شده و به نوعی رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور شکسته شد (ایسنا).

۱۰ کشور با رکورد تعداد مبتلایان

بر همین اساس، مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۹۹ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۹۴ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۲۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۸۰ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲۲ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۳۵.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۶۲۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۱.۷ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۹.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۵۷ هزار و هند با بیش از ۴۲۵ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند (ایسنا).

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا