اجتماعی

آمار کرونا در ایران ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / مجموع جانباختگان، ۱۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته متاسفانه ۲۷۶ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۹ مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۶۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۶ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۲۳۴ هزار و ۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵ هزار و ۲۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند (ایسنا).

آمار تزریق واکسن کرونا

همچنین بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از یک میلیون و ۲۶۵ هزار دُز دیگر واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۲۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۹ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۴۶۷ دُز رسید.

در شبانه‌روز گذشته، یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد (ایسنا).

آمار کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان نیز تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۲۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کرونا قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۱ هزار و هند با بیش از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کرونا را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۶ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشتند، در رتبه هشتم جهان قرار دارد (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا