اجتماعی

آمار کرونا در ایران ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / رشد ۵۸ درصدی بیماران بستری شده امیکرون!

تعداد فوتی‌ها در عرض یک هفته‌ ۲٫۲ برابر شد. همچنین تعداد بیماران جدید شناسایی شده در این هفته ۲۹ درصد و تعداد بیماران بستری شده طی این مدت ۵۸ درصد رشد داشته است! با توجه به وضعیت فعلی امیکرون می‌تواند دردسرساز شود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با توجه به روند افزایش جانباختگان کرونا احتمال قرنطینه مطلق وجود دارد؟

تاکنون ۶۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۳۵۳ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۳۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۶۴۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۷۴ هزار و ۹۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۸۴۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۴ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۸ نفر رسید.

به گزارش وزارت بهداشت: خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۹۱ هزار و ۷۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۴۵ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۱۲۷ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

قرنطینه مطلق اعمال می‌شود؟

ایسنا نوشت، بهنام بهنوش با اشاره به افزایش مراجعات بیمارستانی کرونا در بخش سرپایی ‌و بستری، گفت: مراجعین با علائم سرماخوردگی و علائم گوارشی هستند که با بررسی‌های بیشتری که انجام می‌شود نهایتا مشخص می‌شود مبتلا به امیکرون هستند. تعداد مراجعین نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: برخلاف نوع دلتا که درصد قابل توجهی از مراجعین بستری می‌شدند، اکنون تقریبا حدود ۱۰ درصد مراجعین نیاز به بستری دارند ولی با توجه به اینکه در شیب تصاعدی کرونای اُمیکرون هستیم آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ‌ومیر افزایش خواهد یافت.

او با تاکید بر لزوم انجام و تکمیل تزریق واکسیناسیون، گفت: کرونا در هر دو طیف واکسن‌زده و واکسن نزده بروز پیدا می‌کند اما، بیشتر موارد بستری که علائم شدیدی هم تجربه می‌کنند، کسانی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

وی افزود: راهکار درمانی برای افراد بستری، مشابه پروتکل‌های قبلی است و با توجه به اینکه بیشتر، افرادی بستری می‌شوند که دچار درگیری‌های ریوی شدند، شیوه درمانی نسبت به گذشته تفاوتی نکرده است و در صورت لزوم درمان با رمدسیویر و کورتون صورت می‌گیرد. در بیماران سرپایی نیز تاکید بر اقدامات حمایتی است، یعنی مصرف مایعات باید افزایش یابد و درمان‌های حمایتی مشابه سرماخوردگی انجام شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا