اجتماعی

شناسایی ۴۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید! / آمار کرونا در ایران ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۰ مرداد، ۴۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۸۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۹۷ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۸۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۶ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۵ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۶۱۸ هزار و ۲۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۶ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۱۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا).

بحران پیک پنجم کرونا در ایران

این آمار در حالی اعلام می‌شود، که ایران بحرانی‌ترین روزهای خود را در دوره شیوع کرونا پشت سر می‌گذارد؛ مرگ‌های ناشی از این ویروس در کشور در حالی به حدود ۶۰۰ نفر در روز رسیده است که بسیاری از بیماران به سختی به دارو و تخت بستری دسترسی دارند.

هم فعالان حوزه درمان و هم مسئولان وزارت بهداشت پیش‌بینی می‌کنند طی روزهای آینده وضعیت کرونا در کشور بحرانی‌تر شود (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا