اجتماعی

شناسایی ۳۹ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید / آمار کرونا در ایران ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۹ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

در عین حال از دیروز تا امروز (۱۳ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴۲۶۳ نفر از آنان بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹ هزار و ۸۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۹ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۴۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا).

آمار جهانی کرونا

در این میان، مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰۰ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۶۸۳ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۲۵۹ هزار و ۵۹۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۸۰ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۶۵۵ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۳۶ میلیون مبتلا و بیش از ۶۳۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کرونا قرار دارد (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا