اجتماعی

شمار فوتی‌ها از ۱۱۲هزار تن گذشت! / آمار کرونا در ایران ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۶هزار و ۸۵۴ بیمار جدید کرونا شناسایی شدند و متاسفانه ۵۳۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۸۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۱۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۷۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۲ هزار و ۴۳۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۴۵۳ هزار و ۶۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۵۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۹ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا).

آمار تزریق واکسن

همچنین بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۹۴ دُز رسید.

بر اساس این گزارش، تا کنون ۲۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۳۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۵۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۹۴ دُز رسید.

در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن از ابتدای واکسیناسیون عمومی تاکنون است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته ۳۰ میلیون ۳۳۸ هزار و ۲۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود. با احتساب آمار اعلامی امروز از سوی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (۲۴ ساعت گذشته) یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند (ایسنا).

ایران همچنان در رتبه نهم جهان

در این میان، شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۲۲ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۳۰۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

همچنین ۱۹۹ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۴۷ نفر از مبتلایان به کووید – ۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۱.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۶۶۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۲۰.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۸۴ هزار و هند با بیش از ۴۴۱ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کرونا را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند، در رده نهم قرار دارد (ایسنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا